Az európai repülőgépgyártó 2035-re ígéri a hidrogén mint üzemanyag bevezetését a regionális légiközlekedésben, de nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia.
A Reuters jelentése szerint az Európai Unió vezetőinek adott tájékoztatást távolabbi terveiről az Airbus, a prezentáció még februárban készült, és egy lobbiszervezet hozta most nyilvánosságra, miután adatigénylés révén hozzájutott. A repülőgépgyártó ebben világossá tette: az A320-as típuscsaládot váltó új gép a 2030-as években érkezhet, de a kezdetekben még ennél is kizárható a hidrogénmeghajtás alkalmazása.
Ugyanakkor az Airbus továbbra is 2035-re tervezi az új alapokra helyezett meghajtás piacra dobását, de erről elsősorban a regionális és rövidebb távú járatokat teljesítő gépek esetén lehet szó. Erre reagálva az Airbus szóvivője azt közölte, hogy egyelőre nem döntötték el, melyik piaci szegmensbe érkezik majd az első hidrogénmeghajtású repülőgép.
Az A220-as méretű gépek esetében elektromosság, hidrogén vagy fenntartható kerozin teljes körű használatára 2040-től, az ennél kisebb gépeknél viszont már a 2030-as évek közepétől lehet számítani.
Guillaume Faury vezérigazgató az Airlines 4 Europe éves közgyűlésén megerősítette, hogy a kihívások ellenére 2035-ben várható az első hidrogénmeghajtású típus érkezése.
Az Airbus és a Boeing már elkezdte kutatni a következő generációs gépek technológiáját, de azt a Reuters szerint David Calhoun, az amerikai gyártó vezérigazgatója is kizárta, hogy 2050 előtt értelmezhető mennyiségben hidrogénmeghajtású gépet gyártanának.
Vannak azonban államok, amelyek komoly forrásokkal támogatják az új technológiák kutatását, Franciaország 1,5 milliárd eurót költ erre a célra, ezzel is támogatják az Airbus A320-as utódjának fejlesztését.
Addig azonban az európai gyártó elsősorban a fenntartható forrásból származó, alternatív üzemanyagok használatát szeretné általánossá tenni, mivel ezek a teljes életciklusra vetítve 80 százalékkal képes csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Az Airbus tavaly szeptemberben mutatta be a hidrogénmeghajtású gépeinek koncepcióját, de már akkor jelezte, hogy a földi kiszolgálás számára is nagy kihívást jelent az átállás, mert mindenhol biztosítani kellene az üzemanyag rendelkezésre állását.