Ezúttal a törzs orrhoz közeli területén fedeztek fel még át nem adott példányokon illesztési hibákat, a Boeing ezért lelassítja a Dreamlinerek gyártását, hogy minden erőforrását a javításra tudja fordítani.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Reuters közlése szerint arról számolt be, hogy a korábbi gyártási hibák miatt elrendelt tüzetesebb átvizsgálás során ismét problémákat találtak több már legyártott, de még át nem adott 787-esen. Arról sem a Boeing, sem az FAA nem mondott semmit, hogy hány példány érintett.
A hírek szerint hasonló illesztési problémák merültek fel, mint korábban a farokrésznél, de most a törzs elején, az elülső nyomástartó falnál, amely a pilótafülke és az orrkúp között található.
A rendellenességet a Boeing szakemberei fedezték fel, azokat még a gépek átadása előtt kijavítják, és vizsgálják, hogy már átadott példányokat is érinthet-e.
A Boeing lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a saját becsléseik alapján pár hétbe telik, amíg az összes érintett példányon elvégzik a szükséges módosításokat. Amíg ezzel a munkával nem végeznek, addig kevesebbet készítenek majd a havi öt példányos gyártási rátához képest, az erőforrásokat a javítások elvégzésére koncentrálják.
A gyártó azzal számol, hogy ebben az évben az elkészült, de a felfedezett gyártási hibák miatt visszatartott Dreamlinerek kevesebb mint felét tudják átadni.
Iparági források szerint nagyjából száz ilyen 787-es állhat a Boeing gyártóbázisain.
Mint arról korábban többször is beszámoltunk, a 787-esek gyártási minőségével kapcsolatban számos esetben emelt kifogást az üzemeltetők és a hatóság egyaránt.
Emiatt az FAA több repülőgép esetében megvonta a Boeingtől a jogot, hogy a gyártó maga adja ki az általa elkészített példányok légialkalmassági tanúsítványát. Az egyébként szokásos eljárás megváltoztatását a közlés szerint bármikor elrendelheti a hatóság, ha olyan súlyú problémát találnak a gyártás során.
A 787-eseken több olyan hibát is találtak, amelyek együttes jelenléte miatt a törzs hátsó része nem teljesíti az üzemelés során elvárt terhelési szinteket, ez pedig idővel strukturális repedésekhez, törésekhez vezethet.
David Calhoun vezérigazgató már kilátásba helyezte, hogy megreformálná a Boeing gyártási folyamatait, azon dolgoznak, hogy hatékonyabbá, olcsóbbá és gyorsabbá tegyék a repülőgépek előállítását, de ehhez a folyamatokat alapjaiban megváltoztató rendszert kell létrehozni.