A japán Honda Aircraft egy új üzleti típus koncepcióját mutatta be a Las Vegasban megrendezett NBAA (National Business Aviation Association) vásáron.

A tervek szerint a Honda Jet 2600 a könnyű business jetek kategóriájának felső szegmensét célozza meg, de a hatótávolsága és befogadóképessége miatt akár a közepes méretű üzleti gépek piacán is versenybe szállhat.

A japán gyártó közlése szerint a Honda Jet 2600 az első transzkontinentális könnyű üzleti típus lesz, amely képes Amerika két partja közötti utak megtételére, azaz közbenső leszállás nélkül repülhet például New Yorkból Los Angelesbe.

A repülőgép maximum 11 utast szállíthat, és úgy tervezték, hogy akár egypilótás üzemelésre is képes legyen, öt utassal a hatótávolsága 4862 kilométer, maximális utazósebessége 834 kilométer per óra, és akár 47 000 láb (14 325 méter) magasságon is repülhet.

Forrás: Honda Aircraft

A közlés szerint a Honda Aircraft egyelőre nem indította el hivatalosan a típus programját, és a fejlesztés ütemtervét sem jelentették be, de abban bíznak, hogy a koncepció bemutatásával elegendő érdeklődés érkezik a vevőktől ahhoz, hogy továbblépjenek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 2600-at a Honda Jet meglévő HA-420 típusára jellemzően, a szárnyak felső részére erősített két hajtóművel tervezték, törzse kompozit anyagokból készül, szárnyfesztávolsága 17,3 méter lesz, aerodinamikai jellemzői teljesen új tervezésűek, mindezeknek köszönhetően a kategóriájában piacon lévő típusokhoz képest 20 százalékkal hatékonyabb üzemelést ígér a gyártó.

Az új gép szélesebb és magasabb is lesz a HA-420-esnél, pilótafülkéjét is tágasabbra tervezik, amelyet automatikus tolóerő-szabályzóval és automata fékrendszerrel is felszerelnek. A maximális 47 ezer láb utazómagasságon a fedélzeten 6300 láb (1920 méter) magasságnak megfelelő légnyomás tartható fenn.