A tulajdonos IAG holding szerint a brit légitársaság részben kivonulhat Heathrow-ról, ha a reptérüzemeltető nagyon megemeli a használati díjakat.
Luis Gallego, a brit légitársaságot is birtokló International Airlines Group (IAG) vezetője erről a Reuters jelentése szerint az Airlines 2021 konferencián beszélt.
Mint mondta, az áremelés negatívan befolyásolja az utasforgalom növekedését, miközben a tranzitutasok 40 százaléka akár más útvonalat is kereshet az átszálláshoz.
Szerinte, ha tovább emeli díjait a reptér, akkor nemcsak az IAG fogja fontolóra venni, hogy más repülőteret keres, mivel a válságból való kilábalás során fontos a versenyképesség.
Heathrow jelenleg 22 fontot kér utasonként a repülőtér használatáért, ezt szerette volna majdnem a duplájára emelni.
A légitársaságok által fizetendő díjak nagy vitát gerjesztettek a légicégek és a repülőterek kezelői, valamint az ezeket tömörítő szervezetek között. Heathrow 90 százalékkal szerette volna emelni a tarifát, a brit polgári légügyi hatóság azonban a 2022 és 2027 közötti időszakra legfeljebb 56 százalékos emelést hagyott jóvá.
Emiatt a repülőtér fejlesztése mögül kihátrált egyik legnagyobb befektetője és tulajdonosa, a spanyol Ferrovial.
Willie Walsh, a légitársaságokat tömörítő IATA elnök-vezérigazgatója felháborítónak nevezte a tervet, és arra kérte a reptérüzemeltetőket, hogy ne most használják ki az adófizetők pénzből megmentett fuvarozókat. A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) azonban úgy látja, nincs más választásuk, valahonnan pótolniuk kell a korábban kiesett bevételeket, hogy ne menjenek csődbe.
Luis Gallego a konferencián beszélt arról is, hogy a British Airways transzatlanti járataira annyi foglalás érkezik, mint 2019-ben, és várakozásai szerint 2023-ra elérhetik a járvány előtti kapacitást.
Eközben a Reuters másik jelentése szerint a brit kormány nem tett le azon tervéről, hogy megreformálja a résidők kiosztásának folyamatát, de Rober Courts közlekedési miniszter további részleteket nem árult el.