Címlap Címkék Repülőtéri résidő

Címke: repülőtéri résidő

Megemeli az EU a résidőhasználat küszöbértékét télre

Az Európai Parlament megszavazta, hogy a 2022/23-as téli menetrendi időszakban 75 százalékra emelik a küszöbértéket, a 2023-as nyári menetrend kezdetétől pedig visszaáll a 80 százalékos követelmény.

További tízezer járatát törli a nyári menetrend végéig a British Airways

További 10 300 rövidtávú, a londoni repterekről közlekedő járatot töröl az augusztus és október vége közötti időszakban a cég, így megközelíti a harmincezret a nyári menetrendből munkaerőhiány miatt kivett járatok száma.

Elbukták reptéri résidőiket az Egyesült Királyságban az orosz légitársaságok

Sem használni, sem eladni nem tudják az oroszok a reptéri résidőket, sőt az idei téli és jövő nyári menetrendi időszakra sem kapják vissza azokat, ha addig a szankciókat közben enyhítik is.

A Norwegiantől vett gatwicki résidőket a Wizz Air

Napi tizenöt fel- és leszállási slotpárt vásárolt a Wizz Air a londoni Gatwick repülőtéren a norvég diszkont légitársaságtól.

Jövő év október végéig marad a résidőszabály felfüggesztése

Az Európai Bizottság újra meghosszabbította a 80-20-as résidőszabály felfüggesztését, amely most a 2022-es nyári menetrendi időszak végéig, október 29-ig érvényes.

Megszüntetheti heathrow-i bázisát a British Airways, ha a reptér megdrágul

A tulajdonos IAG holding szerint a brit légitársaság részben kivonulhat Heathrow-ról, ha a reptérüzemeltető nagyon megemeli a használati díjakat.

Több tucat új járatot indít a Vueling Orly-ról

A téli menetrendben a Vueling több mint harminc új járatot indít a párizsi repülőtérről, miután a spanyol fapados jutott hozzá az Air France korábbi résidőihez.

Megszünteti legtöbb gatwicki járatát a British Airways

Nem sikerült a pilóta-szakszervezettel megállapodnia az új fapados leányvállalat alapításáról, ezért a British Airways anyagi okok miatt szinte minden gatwicki járatát megszünteti.

Részben visszaállította a résidőszabályt az Európai Bizottság

A téli menetrendi időszaktól a légitársaságoknak a birtokukban lévő résidők felét kell majd használniuk ahhoz, hogy megtarthassák a repülőtéri leszállási jogosultságaikat.

Nem kapja meg az új Flybe az elődje heathrow-i résidőit

Az Egyesült Királyság légügyi hatósága visszavonta a tavaly csődbe ment Flybe működési engedélyét, így a légitársaság új tulajdonosa nem kapja meg az előd értékes londoni leszállási jogait.

További gyújtő-elosztó reptereket célzott meg az Easyjet

Gatwick után Heathrow-n, de akár még Frankfurtban és Münchenben is megvetheti a lábát az Easyjet, amelynek flottájába ősszel új repülőgépek érkezhetnek.

Megrekedtek a tárgyalások az új olasz nemzeti légitársaság indításáról

Az olasz kormány és az EU között elakadt az egyeztetés arról, hogy az ITA milyen formában működjön, eközben a régi Alitalia már bért is alig tud fizetni.

Heathrow-i résidőket szerzett a Jetblue és a Bamboo Airways

Hozzájutott a járatindításhoz szükséges résidőkhöz a legfontosabb londoni légikikötőben az amerikai Jetblue Airways és a vietnami Bamboo Airways is.

Környezeti terhelés alapján kellene fizetni a résidőkért Svédországban

A svéd kormány teljesen újragondolná a repülőtéri résidők díjainak számítását, az új rendszerben jelentős tényező lenne a járatok környezeti terhelése.

Idén nyárra is könnyít a reptéri résidők szabályain az Európai Unió

Az Európai Bizottság további szezonokra is kiterjesztheti az új szabályokat, a kihasználási arányt pedig 30 és 70 százalék közötti értékre állíthatja be.

Michael O’Leary szerint a hálózatos légitársaságok ártanak az utasoknak

A Ryanair vezetője szerint csak az utasoknak és a versenyhelyzetnek ártanak a résidőszabály felfüggesztésével, és úgy véli, az Easyjet és a Wizz Air össze fog olvadni.

Meghosszabbítanák a résidő-szabály felfüggesztését

Jövő év október végéig felfüggesztené a résidőkre vonatkozó 80/20-as szabályt három rangos szakmai szervezet, a Ryanair és a Wizz Air elfogadhatatlannak tartja a javaslatot.
Hirdetés
Translate »