Nem sikerült a megadott időn belül vevőt találni a csődbe ment cégre, így a csődbiztosok kezdeményezték a felszámolását.

A Flybe január végén jelentett csődöt, és bár az általa birtokolt értékes repülőtéri résidők miatt több komoly érdeklődő is felbukkant, a megadott határidőn belül nem sikerült eladni a vállalatot.

A csődbiztosok az eladás sikertelenségét a légitársaságok működésére vonatkozó komplex európai szabályokkal, valamint a Flybe repülőtéri résidőinek megtartására vonatkozó rövid türelmi idő lejártával indokolták.

Ezért a napokban bejelentették, hogy kezdeményezték a cég felszámolását.

Fotó: AIRportal.hu

A folyamatban értékesítik a cég vagyonelemeit, beleértve a saját tulajdonú eszközeit, érdekeltségeit és jogait, az ebből befolyó összegből fizetik ki a kötelezettségeket és a hitelezőket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A döntéssel egy időben a cég további 25 dolgozóját küldték el a csődbiztosok, illetve intézkedtek a még meglévő bérelt repülőgépek visszaadásáról a lízingbeadóknak.

A Flybe az Egyesült Királyságon belül üzemeltetett menetrend szerinti regionális járatokat, elsősorban Birmingham, Belfast és London-Heathrow között, de emellett repült néhány uniós célállomásra is, például Amszterdamba és Genfbe.

A légitársaság elődje 2020 márciusában állította le járatait és került csődeljárás alá, de már a járvány előtt is a csőd szélén táncolt. A vagyonelemeket végül egy ciprusi befektetőcég vásárolta fel, amely korábban is rendelkezett tulajdonrésszel a cégben, részvételével indult újra tavaly áprilisban az üzemelés nyolc De Havilland Canada Dash 8-400 turbólégcsavaros regionális repülőgéppel.

A Flybe egykor 70 repülőgéppel és 2400 dolgozóval rendelkezett, évente 8 millió utast szállított, és a szezonális járatokkal együtt mintegy 80 célállomásra repült, köztük a múltban rövid ideig Budapestre is.