Az amerikai légitársaság a 2024-es nyári menetrendben nem folytathatja járatai üzemeltetését a Schiphol reptéren, mert visszavonták a le- és felszállási slotjait, ezért a cég a KLM szankcionálását is kezdeményezte.

Mint ismert, a holland kormány döntése értelmében a környező településeket érő zaj csökkentéséért 2024-ben 452 500-ra, a 2019-es forgalom 90 százalékára korlátozták a gépmozgások számát az amszterdami repülőtéren.

A schipholi résidők kiosztásával foglalkozó ANCL független szervezet ennek értelmében azt közölte, hogy a történelmi slot-jogokkal rendelkező légitársaságoktól fel- és leszállási jogosultságaik mintegy 3,1 százalékát vonják meg, a piacra újabban belépettek viszont teljesen elveszítik őket.

Az intézkedés fokozottan érinti az idén nyár óta Bostonból és New York JFK-ről Amszterdamba repülő amerikai Jetblue légitársaságot, amely így a 2024-es nyári menetrendben már nem üzemeltetheti járatait Schipholra.

A légitársaság álláspontja szerint a jogok elvesztése ellentmond a nyílt égbolt egyezménnyel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég ezért kezdeményezte az USA közlekedési minisztériumánál, hogy ha nem sikerül áthidaló megoldást találni, akkor tegyen megfelelő ellenlépéseket a KLM-mel szemben, például a New York-JFK reptérre vonatkozó repülési jogok vonatkozásában.

Forrás: JetBlue

A KLM ugyanakkor szintén elszenvedője a holland kormány Schiphol forgalmát érintő korlátozásának, a légitársaság a minap közölte, hogy
a 2024-es nyári menetrendben naponta 17-tel kénytelen csökkenteni az európai útvonalhálózatán közlekedő járatok számát.

A KLM vezetője a Bloombergnek azt nyilatkozta: tartanak attól, hogy más légitársaságok is felléphetnek a KLM-mel szemben a schipholi korlátozások miatt, annak ellenére, hogy a holland légitársaság iparági szervezetekkel közösen korábban bíróságon támadta meg több alkalommal is a korlátozásokat, illetve zajcsökkentést célzó javaslatokkal próbált elébe menni a járatszámok visszavágásának.

Mindeközben a repülőtér üzemeltetője bejelentette, hogy a jövő évre vonatkozó díjait az előzetesen vártnál nagyobb mértékben, 14,8 százalékkal emeli meg, amely szintén heves tiltakozást váltott ki a légitársaságokból.