További 10 300 rövidtávú, a londoni Heathrow, Gatwick és City repterekről közlekedő járatot töröl az augusztus és október vége közötti időszakban a British Airways, így megközelíti a harmincezret az eredetileg kihirdetett nyári menetrendből munkaerőhiány miatt kivett járatok száma.

A légitársaság álláspontja szerint az előre bejelentett járatritkítás, az alacsonyabb kihasználtságú járatok összevonása, és a valós kapacitásokhoz hozzáigazított menetrend a megbízhatóbb és rugalmasabb működést, valamint az utolsó pillanatos járattörlések megelőzését szolgálja.

A mostani törlési hullám a hosszútávú járathálózatot nem érinti, a több mint tízezer rövidtávú járat törlése a menetrend mintegy 11 százalékát teszi ki, de így is sokszázezer utast érint. A BA álláspontja szerint viszont így elegendő idő áll rendelkezésére az átfoglalásra, de visszatérítést is igényelhetnek.

A British Airways ugyanakkor “reméli”, hogy ez az utolsó, a nyári menetrendet érintő törlési hullám.

Fotó: AIRportal.hu

Fogyasztóvédők szerint azonban a lépés annak elismerése, hogy a légitársaság nem tudta kezelni a helyzetet, ezt bizonyítja az is, hogy még az elmúlt hetekben is értékesített a BA olyan járatokra jegyet, amelyeket nem tudott teljesíteni, ez pedig káoszt okozott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság a közlekedési minisztérium (DfT) megadott, a le nem repült reptéri résidők szankciómentes visszaadására szóló pénteki határidő előtt két nappal jelentette be a lépést a BBC beszámolója szerint.

Az amnesztia ellen a Ryanair közleményben tiltakozott, mert álláspontja szerint ez korlátozza a piaci versenyt, magasabb viteldíjakat eredményez, és végső soron olyan légitársaságok javát szolgálja, amelyek nem készültek fel megfelelően a járvány utáni utazási kereslet felfutására.

Kapcsolódó hír, hogy a napokban jelentette be távozását a KLM-től Rene De Groot üzemeltetési vezérhelyettes, aki a British Airways-hez igazolt át októberi kezdéssel.

A BA-hoz hasonló cipőben jár a brit Easyjet is, a diszkont légitársaság július és szeptember között mintegy tízezer járatot törölhet személyzethiány miatt. A feszült helyzetet jól jellemzi, hogy az üzemeltetési felsővezetői poszton ott is változás történik.

A korábban a Ryanairnél és a Malaysia Airlinesnál dolgozó Peter Bellew ugyanis távozik a narancssárga-fehér diszkont cégnél 2019 óta betöltött posztjáról, helyét megbízottként David Morgan főpilóta veszi át, aki 2016-ig a Wizz Airnél dolgozott hasonló pozícióban.