London fő repülőtere 60-62 millió utassal zárhatja az idei évet, de a forgalom még évekig nem éri el a járvány előtti szintet, az üzemeltető október 30-án viszont feloldja a napi utasszámra szóló korlátozást.
Az intézkedést, amelyet több légitársaság is hevesen kritizált, az egyes területeken tapasztalt súlyos munkaerőhiány miatt kellett bevezetni, mert a repülőtér üzemeltetője és a földi kiszolgálók nem tudták kezelni az utazási szabályok lazulásával egyre növekvő utasszámot.
Heathrow közlése szerint a téli menetrendi időszakban már nem korlátozzák a naponta kiszolgálható utasok mennyiségét.
Az üzemeltető közleménye ugyanakkor hozzáteszi, hogy a légitársaságokkal egyeztetve célzott intézkedési tervet dolgoznak ki például a karácsony előtti időszakban várható utasszámcsúcsok kezelésére. Ez egy ösztönzőrendszer segítségével a kevésbé zsúfolt időszakokra terelné a forgalmat, így igazítaná a keresletet a kapacitásokhoz, a tumultus és az utolsó pillanatos járattörlések elkerülése érdekében.
A közlés kitér arra is, hogy Heathrow 18 millió utast szolgált ki a nyári időszakban, ez a legtöbb az európai légikikötők között, mindezt annak ellenére, hogy a járvány alatti korlátozások keményebben érintették a londoni hubot, mint a nagy európai riválisokat. Hozzáteszik, hogy az utasok jelentős többségét jó szolgáltatási színvonalon sikerült kiszolgálni annak köszönhetően, hogy a kapacitást és a keresletet több intézkedéssel próbálták egyensúlyban tartani.
Az üzemeltető várakozása szerint 2022-ben 60-62 millió utast szolgál ki a légikikötő, amely bár jelentős erősödés, 25 százalékkal még elmarad a járvány előtti 2019-es év forgalmától.
Az előző két évhez hasonlóan az ideit is veszteséggel zárja a cég, és noha annak mértéke jelentősen kisebb lesz, a vállalat idén sem fizet osztalékot a részvényeseknek.
A globális gazdasági válság, az ukrajnai háború, valamint a járvány hatásai miatt az üzemeltető szerint még évekig nem valószínű, hogy az egyes csúcsidőszakokat kivéve a kereslet és a forgalom eléri a pandémia előtti szintet.
Ugyanakkor Heathrow arra törekszik, hogy képes legyen kezelni a csúcsidőszakokat, amelynek érdekében 25 ezer dolgozó felvétele és betanítása szükséges a reptér ökoszisztémájához tartozó cégeknél.