A brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) adatai alapján készített, hétfőn ismertetett felmérés szerint a Wizz Air járatai indultak a leghosszabb késésekkel tavaly Nagy-Britanniából.

A PA információszolgáltató ügynökség által a brit médiaorgánumok számára összeállított statisztikai elemzés mindazon légitársaságok indulási adatait vizsgálta, amelyek 2022-ben 2500-nál több menetrendszerű és charter-járatot indítottak brit repülőterekről.
A törölt járatok nem szerepelnek a felmérésben.

A BBC által ismertetett adatok alapján az összes indulásra kiszámolt átlagos késés 23 perc volt.

A Wizz Air Nagy-Britanniából induló járatainak átlagos késése ennek a kétszerese, 46 perc 6 másodperc volt tavaly.

A késési lista második helyén a TUI konszern légitársasága áll 40 perc 18 másodperccel, utána a Qatar Airways (31 perc 48 másodperc), a Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc) és az ugyancsak törökországi központú Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) következik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air a londoni Luton és Gatwick, valamint Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Liverpool és Bristol repülőtereiről közlekedtet nemzetközi járatokat.

Paul Smith, a CAA fogyasztói kapcsolatokért felelős igazgatója a BBC-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hatóság „már felvetette a Wizz Airrel kapcsolatos aggályait”, és szorosan együttműködik a légitársasággal az eredmények javításáért.

Fotó: AIRportal.hu

Smith hozzátette: a CAA rendszeresen kéri a fogyasztói jogok érvényesítését célzó hatásköreinek erősítését, beleértve a légitársaságok megbírságolásának lehetőségét is.

Az illetékes igazgató szerint a hatóság elvárja, hogy a légitársaságok előremutató módon tájékoztassák az utasokat jogaikról a fennakadások esetén.

Smith hozzátette: a hatóság elvárja azt is, hogy ilyenkor a légitársaságok időben nyújtsanak támogatást és segítséget az érintetteknek.

A Wizz Air a hírre közleményében úgy reagált: mindent megtesznek azért, hogy az utasokat időben juttassák el kiválasztott úti céljaikra, szerintük tavaly azonban számos kihívás – főként a földi kiszolgáló személyzet és a légiforgalmi irányítás területén tapasztalható munkaerőhiányból fakadóan – érte a teljes nemzetközi iparágat, amelyek következtében a légitársaság „2022-ben sajnos kevésbé volt pontos”.

Hozzátették, hogy folyamatosan felülvizsgálják és javítják munkafolyamataikat, és idén már jelentős javulás tapasztalható a járatok pontos üzemeltetésében, „amelyet remélhetőleg az utasok is érzékelnek”. A légitársaság Egyesült Királyságból közlekedő járatainak késéseit idén már több mint 40 százalékkal csökkentették a 2022-es szinthez képest – írták.