Szétbontják és újrahasznosítják azt a négy Airbus A330-200-ast, amely 2020 óta áll a müncheni repülőtér műszaki előterén.
A húsz év körüli Airbus A330-200-asok a pandémia előtt a Eurowings számára teljesítettek nyaralójáratokat, a gépeket az azóta megszűnt Sun Express Deutschland GmbH üzemeltette, amely a Turkish Airlines és a Lufthansa 50-50 százalékban tulajdonolt, török székhelyű Sun Express német leányvállalata volt.
A D-AXGA, D-AXGC, D-AXGD és D-AXGG lajstromjelű repülőgépek 2020 óta parkolnak a müncheni repülőtér műszaki előterén, a hajtóműveiket már korábban leszerelték, és most már biztos, hogy nem fognak újra repülni.
Az Aerotelegraph Lufthansától megszerzett információi szerint a légitársaság már az év elején eladta a négy gépet, de a vevő nevét nem hozták nyilvánosságra.
A lap megkeresésére a müncheni repülőtér üzemeltetője arról tájékoztatott, hogy a négy repülőgépet egy erre szakosodott cég szétbontja.
Az A330-asok használható alkatrészeit bevizsgálás és felújítás után eladják, a repülőgépek sárkányszerkezetét pedig darabokra szedik, elszállítják és újrahasznosítják.
A lap információi szerint az első két példány szétszerelése már meg is kezdődött a reptér hajtóműpróbázó helyének közelében, amint ezzel elkészülnek, kezdődik a második két gép bontása is, de azt nem tudni, hogy a folyamat meddig tart majd.
Amint korábban megírtuk, a Lufthansa-csoport a szabadidős utazásokra szakosodott, utóbb Eurowings Discover néven üzemelő légitársaságát teljesen leválasztja a diszkont márkájáról, és Discover Airlines néven, új arculattal repül majd.
Címlapi képünk illusztráció.