A fokozódó verseny miatt a két légitársaságot birtokló emirátusi uralkodói család azon gondolkodik, hogy a két légitársaságot egybeolvasztják – írta a német Handelsblatt. Az Emirates cáfolta az értesüléseket.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A lap birtokába több, egymástól független forrásból jutott információk szerint az elmúlt években a két emirátusi légitársaság elég erős konkurenciával találta szembe magát, amely miatt a profitmarzs és így a nyereség is jelentősen csökkent, ezért felmerült, hogy a két légitársaságot össze kellene vonni.

Hozzátették, hogy ez rendkívül nehéz és megerőltető lépés lenne, de nem vetették el ezt a lehetőséget.

Bár korábban az Etihad már cáfolta, hogy bármiféle együttműködésre lépnének dubaji ellenfelükkel, az idők változnak. A légitársaságok ugyanis eljutottak fejlődési potenciáljuk határára. Az Emirátusokban és Katarban annyian laknak, mint Londonban, ez viszont egészen idáig nem befolyásolta a légitársaságok növekedését, mivel ügyfeleik nagyobb része a Közel-Keleten átszálló utas volt.

A helyzet azonban megváltozott a Handelsblatt szerint, az Emirates 75 százalékos féléves profitesést jelentett be novemberben, az Etihad pedig bejelentette, hogy felülvizsgálja globális stratégiáját, amelyben az airberlinnel és az Alitaliával való nyűglődése is közre játszik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Etihad már tett is néhány bátortalan lépést, a Lufthansával állapodtak meg arról, hogy kereskedelmi együttműködésre lépnek, és codeshare megállapodást kötöttek. Bár korábban a német céggel is összeboronálták az Etihadot, ezt később mindkét fél cáfolta. Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója később azt mondta, további racionalizálásra számít a Perzsa-öböl légiiparában.

A cikk megjelenése után az Emirates cáfolta az értesüléseket.

A ch-aviation szaklap szerint Tim Clark vezérigazgató nonszensznek nevezte a lap értesüléseit, azt azonban elismerte, hogy változtatni kell a stratégián.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


Az öböl-menti légitársaságokat most az olajár is némileg hátráltatja, de a részben általuk is okozott túlkapacitás üt vissza. Ismeretes, az Emirates és az Etihad szinte mindenhova szélestörzsű géppel jár, amelyeket elég nehéz megtölteni, és a kimutatásaik alapján nem is sikerül a legjobban. Az Emirates legutóbbi, 2015-2016-os üzleti jelentésében 76,5 százalékos átlagos töltöttségről számolt be, egy évvel korábban még 79 százalék volt a load factor. Az Etihad 79 százalékos átlagos töltöttséggel dolgozik, a Qatar Airways nem közölt adatot.

Összehasonlításként az Air France-KLM légitársasági csoport 85 százalék fölötti, az IAG 81,6 százalékos töltöttséggel dolgozott.