A fokozódó verseny miatt a két légitársaságot birtokló emirátusi uralkodói család azon gondolkodik, hogy a két légitársaságot egybeolvasztják – írta a német Handelsblatt. Az Emirates cáfolta az értesüléseket.
A lap birtokába több, egymástól független forrásból jutott információk szerint az elmúlt években a két emirátusi légitársaság elég erős konkurenciával találta szembe magát, amely miatt a profitmarzs és így a nyereség is jelentősen csökkent, ezért felmerült, hogy a két légitársaságot össze kellene vonni.
Hozzátették, hogy ez rendkívül nehéz és megerőltető lépés lenne, de nem vetették el ezt a lehetőséget.
Bár korábban az Etihad már cáfolta, hogy bármiféle együttműködésre lépnének dubaji ellenfelükkel, az idők változnak. A légitársaságok ugyanis eljutottak fejlődési potenciáljuk határára. Az Emirátusokban és Katarban annyian laknak, mint Londonban, ez viszont egészen idáig nem befolyásolta a légitársaságok növekedését, mivel ügyfeleik nagyobb része a Közel-Keleten átszálló utas volt.
A helyzet azonban megváltozott a Handelsblatt szerint, az Emirates 75 százalékos féléves profitesést jelentett be novemberben, az Etihad pedig bejelentette, hogy felülvizsgálja globális stratégiáját, amelyben az airberlinnel és az Alitaliával való nyűglődése is közre játszik.
Az Etihad már tett is néhány bátortalan lépést, a Lufthansával állapodtak meg arról, hogy kereskedelmi együttműködésre lépnek, és codeshare megállapodást kötöttek. Bár korábban a német céggel is összeboronálták az Etihadot, ezt később mindkét fél cáfolta. Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója később azt mondta, további racionalizálásra számít a Perzsa-öböl légiiparában.
A cikk megjelenése után az Emirates cáfolta az értesüléseket.
A ch-aviation szaklap szerint Tim Clark vezérigazgató nonszensznek nevezte a lap értesüléseit, azt azonban elismerte, hogy változtatni kell a stratégián.
Az öböl-menti légitársaságokat most az olajár is némileg hátráltatja, de a részben általuk is okozott túlkapacitás üt vissza. Ismeretes, az Emirates és az Etihad szinte mindenhova szélestörzsű géppel jár, amelyeket elég nehéz megtölteni, és a kimutatásaik alapján nem is sikerül a legjobban. Az Emirates legutóbbi, 2015-2016-os üzleti jelentésében 76,5 százalékos átlagos töltöttségről számolt be, egy évvel korábban még 79 százalék volt a load factor. Az Etihad 79 százalékos átlagos töltöttséggel dolgozik, a Qatar Airways nem közölt adatot.
Összehasonlításként az Air France-KLM légitársasági csoport 85 százalék fölötti, az IAG 81,6 százalékos töltöttséggel dolgozott.