New York City repülőtereinek biztonsága érdekében a 8 évvel ezelőtti Hudson-i baleset következtében már közel 70 000 madarat mészároltak le. Zömében sirályok, seregélyek és az említett balesetet okozó ludak estek áldozatul a biztonsági intézkedéseknek, amiket fegyverrel vagy befogással tettek ártalmatlanná – írja bejegyzésében a fenntartható légiközlekedéssel és környezetvédelemmel foglalkozó, ZöldBeRepülés Blog.
A Hudson-folyóra történő kényszerleszállást követően 28 000 sirályt, 16 800 seregélyt, 6 000 barnafejű gulyajárót, 4 500 gerlét és 1 830 kanadai ludat mészároltak le New York környékén.
Független elemzések azt mutatják, hogy a madár ütközések a megdöbbentő irtási adatok ellenére emelkedtek, mind a LaGuardia, mind a Newark repülőtéren.
Összesítve fele annyi (~150) madárütközéses esemény történt évente a 2009-es baleset előtt mint az elmúlt években (átlagosan 300/év). A JFK repülőtér, amely a vándormadarak vonulási útvonalában fekszik, még a 1549-es járat eseménye előtt jelentős madárritkítási programot is hirdetett és ennek ellenére szintén emelkedtek az ütközési számok.
Szakemberek folyamatosan keresik a hosszútávú megoldást a repülésbiztonság növelésére, amelynek nem feltétlenül a madarak tömeges leölése a feltétele. Napi szinten történnek ütközések, az elmúlt 13 évben New York körzetében 250 madár ütközött repülőgéppel. Ezeknek a faj-összetételét elnézve nem feltétlenül logikus lépés több-tízezer seregély leölése az elmúlt években amellett, hogy mindössze néhány példány ütközött repülőgéppel, vagy sérülést egyáltalán nem okoztak.
A fegyverrel és csapdával történő intézkedéseken túl a parti őrség tudományosabb módszereket is használ, ilyen például a madarak áttelepítése vagy a lézeres és pirotechnika. Vannak törekvések a repülőterek közelében lévő élőhelyek megváltoztatására is például fák és gyep telepítéssel, fészkek áthelyezésével. Az elmúlt évben több, mint 9 millió dollárt költöttek a hatóságok a repülőterek madár és vadvédekezési feladataira – írja bejegyzésében a ZöldBeRepülés blog.