Bár nem tervezi a British és az Iberia tulajdonosa, az IAG konszern, hogy újabb légitársaságokat vesz, Willie Walsh vezérigazgató szerint az európai piacon túl sok a légicég, ezért újabb felvásárlások következhetnek. Úgy véli: a Wizz Air is egy nagyobb holding részévé válhat, vagy a tulajdonosok további részvényeket dobnak a piacra. Arról is beszélt, hogy az Aer Lingus – amelyet tavaly vett meg az IAG – hamarosan visszatérhet a Oneworld szövetségbe.
IAG: az Iberia és az Aer Lingus is kaphat A380-ast
Bezárja brüsszeli, palermói és cataniai bázisait a Vueling
Érdeklődik a Wizz Air iránt az IAG
Míg az Egyesült Államokban a belföldi járatok 85 százalékán a négy legnagyobb légitársasági csoport osztozik, az Európán belüli forgalomban a négy itteni legnagyobb cég csupán 50 százalékos részesedéssel bír – mondja Willie Walsh, az IAG konszern (többek között a British Airways és az Iberia tulajdonosa) vezetője.
Az aero.de cikke szerint Walsh ezért további konszolidációt vár 2017-ben is az európai piacon, különféle formákban. Az egyik megoldás, úgy véli, a Lufthansa és az Airberlin közötti ügylet, de klasszikus felvásárlások is következhetnek majd.
A vezérigazgató úgy fogalmazott: a Wizz Air is hamarosan eladósorba kerülhet. Mint arról az AIRportal.hu is beszámolt tavasszal, az IAG érdeklődött a magyar gyökerű fapados cég iránt.
Willie Walsh azt közölte: az IAG végül túl drágának találta a Wizz Airt, és a portfóliójukba sem igazán illeszkedett.
A vezérigazgató szerint a közeljövőben egy nagyobb cég megveheti a magyar gyökerű fapadost, vagy a tulajdonosai további részvényeket bocsáthatnak tőzsdére.
Ismert, a konszernnek már van egy fapados leánycége, a spanyol Vueling, erről Walsh azt közölte, hogy kiterjesztenék az európai járathálózatát, és ugyan vizsgálták hosszú távú járatok indítását is, de ezt végül elvetették.
A cég a közelmúltban több bázisának bezárását jelentette be – azonban nem elképzelhetetlen, hogy jövőre ismét bővülni szándékozik.
A ch-aviation.com pedig arról ír, hogy Walsh bejelentette:
az ír Aer Lingus, amelyet tavaly vásárolt meg az IAG, jövőre visszaléphet a Oneworld légiszövetségbe.
A cég 2006 tavaszán hagyta ott a társulást, mert inkább a point-to-point forgalomra, és a félfapados, hibrid stratégiára kívánt fókuszálni a többszereplős, hálózati koncepcióval szemben.
Az ír légitársaság az utóbbi években rendre jó pénzügyi eredményeket jelentett, folyamatosan újította meg szolgáltatásait, például A330-asain új business-osztályú kabint mutatott be.
Az utóbbi géptípusból álló széles törzsű flottáját is bővítette, ezzel együtt az amerikai járatainak számát is növelte, amelyeken jelentős profitot termelt.