Késlelteti flottamegújítási programját a British Airways és annak tulajdonosa, az IAG, hogy így spóroljon 1,4 milliárd eurót a tőkeberuházásokon (CAPEX), és elbocsátásokat is kilátásba helyezett.

A British Airways 747-400-asa Budapesten 2014-ben. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A British Airways 747-400-asa Budapesten 2014-ben.
(Fotó: AIRportal.hu)

A brit nemzeti légitársaság erről egy piaci értesítőben számolt be. A Bloomberg gazdasági hírügynökség értelmezése szerint ez azt is jelenti, hogy az tulajdonos IAG felülvizsgálja a Boeinggel és Airbusszal új gépekre kötött szerződéseket, a kiöregedő típusokat pedig a tervezettnél tovább tartják a flottában.

Ennek részeként rövidtávon négy darab 747-es ideiglenesen megúszta a Mojave-sivatagba való átrepülést, 2020-ig 23 Jumbo marad a csoportnál. Szintén ezen intézkedések sorába illik az is, hogy egyes meglévő gépeken sűrítik a székezést, hogy alacsonyabbra tudják vinni az egy székre jutó kilométer-előállítási költséget.

A döntés értelmében az IAG vizsgálat alá vette 38 darab Airbus A350-esre és Boeing 787-esre vonatkozó megrendelését is, de csak későbbi átvételről és nem visszamondásról van szó.

Az IAG megvágta a hosszútávú profit-előrejelzését is, mivel a font jelentősen gyengült az euróhoz képest, és ez negatív hatással van az árbevételre. Közölték továbbá: a karbantartásokra és földi kiszolgálásra is kevesebbet szándékoznak költeni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek hátterében a CAPEX-költés lefaragásán kívül a kapacitás-gazdálkodás áll, mivel 2020-ig évente 3 százalékban maximalizálták a plusz kínálat mértékét. Ennek megfelelően az IAG 34 géppel 362-re csökkentette a várható Airbus A320-flotta méretét is, ennek kárát leginkább az A319-esek látják majd.

Mindeközben Dublinban örülhetnek, mert az IAG úgy döntött, 400 millió euróval többet adnak az Aer Lingusnak arra, hogy nagyobb hatótávolságú A321-eseket vegyen.

Alex Cruz, a British Airways vezetője azt mondta, a háttértámogatásért felelős területekről, a légiutas-kísérők között is leépítésekre lehet számítani, az IT-területen pedig kiszervezéssel próbálják a költségeket csökkenteni.

Az egész pedig a Brexit miatt van, az IAG ugyanis úgy látja, a kilépésből fakadó bizonytalanság miatt a britek kevesebbet költenek.