Az ausztrál balesetvizsgálók szerint szinte biztos, hogy behúzott állapotban volt az a fékszárny, amelyet júniusban találtak meg Tanzánia partjainál, és amelyről minden kétséget kizáróan megállapították, hogy a több, mint két éve eltűnt Boeing 777-eshez tartozott.

Fotó: ATSB | © AIRportal.hu

Fotó: ATSB

A The Wall Street Journal videós összefoglalója szerint a szakértők a fékszárnyon látható sérüléseket megvizsgálva arra a következtetésre jutottak, hogy behúzott állapotban volt, amikor a gép az óceánba csapódott.

A feltételezések szerint a gép meredek szögben és nagy sebességgel csapódott be, és ezzel egyidejűleg cáfolták azokat a korábbi elméleteket, amelyek szerint a gép felügyelet mellett, irányítottan zuhant volna le, vagy kis sebességgel hasra szállt volna.

Az adatok szerint a Boeing 777-200-as legalább 12000 ezer láb/perc sebességgel érte el az óceánt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wall Street Journal tudósításában megjegyezte, hogy a maláj, kíani és ausztrál kormányok megegyeztek abban, hogy felfüggesztik a keresését, ha a jövő év elejéig nem találnak új bizonyítékot, amely a gép hollétéhez adna támaszpontot.

A Malaysia Airlines Boeing 777-200-as repülőgépét 2014. március 8-a óta nem találják. Az MH-370-es járatot teljesítő, 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.