Egy amerikai lap kutatásai szerint négyszer nagyobb esély van arra, hogy egy Allegiant gép meghibásodik, mint a többi nagy amerikai légicég gépe.
Az AP hírügynökség cikke szerint a The Tampa Vay Times jutott erre a következtetésre, miután megvizsgálta a diszkont légicég baleseti statisztikáját. Talán egy fokkal még rémítőbb, hogy az Allegiant Air gépei hibásodnak meg a leggyakrabban repülés közben.
Ezek egyikében sem indult eljárás a Szövetségi Légügyi Hatóságnál (FAA), ezért a statisztika annyira nem is néz ki rosszul, legalább is ebből a szemszögből vizsgálva. Az amerikai lap több utast is megszólaltatott, egyikük járatát teljesítő gépenk a hajtóműve gyulladt ki, a másiknak a hidraulika rendszere kezdett el szivárogni, harmadik társuk gépén pedig a fékrendszer mondta fel részben a szolgálatot.
A cég által repült gépeknek 2015-ben összesen 77 alkalommal kellett kényszerleszállást végrehajtania minden esetben súlyos műszaki hiba miatt.
A Times magazin összeállított egy listát az FAA-nél indult nyomozásokból, majd ezekkel szembesítették a Las Vegas-i légitársaság vezetőit is. Az adatok azt mutatták, hogy a 86 gépes flottából 42 legalább egyszer megszakította útját műszaki hiba miatt, 18 esetben fő elemek (hajtómű, elektronikai berendezések, szenzorok) romlottak el, és volt, hogy csak azért küldték vissza forgalomba a gépet javítás után, hogy megnézzék, újra előjön-e a probléma.
A cég vezetői elismerték, hogy flottájuk nincs a legjobb műszaki állapotban, és azt mondták, javítani fognak a szervizelési szokásokon.
Pilóták már idén nyáron tömeges felmondással fenyegették meg a légitársaságot, mert amellett, hogy a fizetésekkel nem voltak megelégedve, azt is kifogásolták, hogy hiányos a karbantartás, rossz a gépek általános műszaki állapota. A légitársaság jelenleg 81 gépes flottát üzemeltet, amelynek fele McDonell Douglas MD-80-asokból és 83-asokból áll, a teljes géppark átlagos életkora 22 év.