Sajtóinformációk szerint két géppel és első körben Mallorcára, illetve Alicantéba közlekedő járatokkal bázist nyit a frankfurti nemzetközi repülőtéren a Ryanair. A fapados-óriás és a légikikötőt működtető cég illetékesei szerdán tartanak sajtótájékoztatót a részeltekről.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A legnagyobb európai fapados légitársaság, az ír Ryanair kedden közleményben tudatta, hogy szerdán nagyszabású sajtótájékoztatót tart a frankfurti nemzetközi repülőtér üzemeltetőinek illetékeseivel. Az aero.de cikke szerint a német hírügynökség, a dpa úgy tudja: járatokat indít a Lufthansa központjából is.

Ahogy az AIRportal.hu is megírta, már két éve bejelentette a fapados óriás, hogy „beveszi” a német piacot, nemrég pedig egymás után nyíltak meg a berlini, hamburgi és nürnbergi bázisok. Ezzel párhuzamosan a régebbi bázisain, Hahnban (amelyet frankfurtiként hirdet, ám 120 kilométerre van közúton a jelentős német várostól) és Brémában folyamatosan csökkentett a cég.

Az utóbbi esztendőkig az ír légitársaság elkerülte a főbb reptereket (néhány kivétellel), a magasabb költségekre hivatkozva, azonban az elmúlt időszak szolgáltatásfejlesztési reformja részeként egyre-másra nyitott bázisokat a nagy európai légikikötőkben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Frankfurter Allgemeine Zeitung új információi szerint a Ryanair két repülőgépet állomásoztat majd Frankfurtban, és elsőként Mallorcára, illetve Alicantéba közlekedik majd.

Mint írják, a légitársaság az új ügyfeleknek járó kedvezményeket is megkapja, és garantálták számára – az amúgy rendkívül forgalmas reptéren – a harmincöt perces fordulóidőt.

Az aero.de idézi a főképp turistajáratokat működtető Condor vezetőjét: Ralf Teckentrup szerint semmiképp sem fogadható el a reptérüzemeltető Fraport „piactorzító támogatási politikája”. Hiszen, mint mondja, a Ryanair a belépésével 15-20 százalékos árelőnyt élvez majd, ez pedig „nem fair versenyt hoz a német légitársaságok kárára”. (A világ számos repterén, így a budapestin is létezik kedvezményrendszer az új járatok üzemeltetésére – a szerk.)

A portál számításai szerint egyébként a két repülőgéppel naponta legfeljebb hat járatindítás reális. Mallorcára a nyári menetrendben a Lufthansa, az Air Berlin, a Condor, a Sun Express és a Tuifly repült, Alicantéba pedig csupán a Lufthansa, heti egy járattal – emlékeztetnek.

Az, hogy milyen módon lép be a frankfurti piacra a Ryanair (bázist nyit, vagy csak máshonnan repül oda), és hogy mikor indítja el a járatokat, illetve pontosan hová, a szerdai sajtótájékoztatón derül ki – hárította a megkereséseket a légicég egyik szóvivője.