Ismét átalakítja a Boeing 767-eseit és 777-eseit az Austrian Airlines, mert 2018 tavaszától bevezeti a prémium turista osztályt a hosszú távú járatain. A cég azt is közölte, hogy jóváhagyást kapott a meglévők mellé további egy 777-es lízingelésére, a Lufthansától pedig két darab A320-as érkezik majd a flottába.
Tizennyolc 747-esét újította fel a British Airways
Licitálhatnak a jobb ülőhelyekre a Singapore Airlines utasai
A legnagyobb Boeingen debütál a Lufthansa prémium turistája
Sorra jelentik be a légitársaságok a prémium turista osztály bevezetését, vagy ha már van ilyen kabinrészük, annak fejlesztését.
Most az Austrian Airlines közölte az aero.de cikke szerint, hogy az anyacég, a Lufthansa pozitív tapasztalatait alapul véve átalakítja az egyébként a közelmúltban teljesen megújított fedélzetű Boeing 767-eseit és 777-eseit.
A gépeket a jövő év végétől szerelik fel az új prémium turista osztályú székekkel, és a 2018-as nyári menetrendkor állnak így szolgálatba.
A 767-300ER-eken tizennyolc prémium turista ülés kap helyet, a 777-200ER-eken pedig huszonnégy, mindkét esetben a business és az economy székek rovására.
Így az eltérő konfigurációjuktól függően a 767-esekben három, illetve tizennégy üléssel lesz kevesebb, összesen 211 férőhelyet kínálva. A 777-eseken pedig a jelenlegi 308 szék helyett 302 lesz.
A légitársaság a normál turista osztályú üléseihez képest szélesebb, nagyobb sortávolságban elhelyezett és nagyobb mértékben dönthető üléseket szerel majd be. Emellett a fedélzeti szórakoztató-rendszer képernyői nagyobbak lesznek a prémium turista-üléseken, az étel-ital kiszolgálás pedig magasabb szintű. Az átalakítás 15 millió euróba kerül a cégnek.
Újabb repülőgépekkel bővül az osztrák flotta
Az Austrian csütörtöki közleményében pedig azt is hírül adta: a Lufthansa felügyelőtanácsa mint „legfőbb fórum” jóváhagyta ezeken kívül a flotta fejlesztését is.
A döntés értelmében 2018 tavaszától további egy darab használt 777-est lízingel majd az Austrian, amellyel az ázsiai és amerikai járatok körét bővítené a cég, de afrikai célpontok is szóba jöttek.
Jelenleg hat 767-es és öt 777-es repül az osztrák flottában. Mint arról az AIRportal.hu is írt, az Austrian nemrég jelentette be, hogy jövőre Los Angelesbe indít új járatot.
Most a gazdasági igazgató, Heinz Lachinger a közlemény szerint arról is beszélt, hogy a hosszú távú útvonalak körének bővítésén túl a következő döntés a szélestörzsű gépek fiatalítása lesz. Hiszen, mint emlékeztetett rá, 2020 körül a flotta több gépe eléri már a „nyugdíjkorhatárt”.
A plusz egy 777-est lízingbe adó cég az ír AerCap lesz, és bár a konkrét típusváltozatot nem közölték, a meglévő -200ER-eket tekintve, valamint hogy a közlemény szerint mintegy háromszáz utast szállítanak vele, az valószínűsíthető, hogy ez a gép is ilyen lesz.
Arról is döntöttek, hogy a Lufthansa még az idén két darab A320-ast bérbe ad az Austriannek, ezek főleg az osztrák-német viszonylatokon repülnek majd. Ezekről az útvonalakról az anyacég vissza is vonul.
Továbbá, ahogy azt az AIRportal.hu is megírta, szerdán megszületett az a döntés is, hogy negyven Airberlin-gépet lízingbe vesz személyzettel együtt a Lufthansa-csoport. Ezek közül öt erősíti majd az Austrian flottáját.
A légitársaság megkezdi mindemellett az internethálózat kiépítését az Airbus keskenytörzsű gépekből álló rövid- és közepes távú flottáján, a közlés szerint az első példányokon ez év végétől már használhatják az utasok a vezeték nélküli kapcsolódást.