Az osztrák székhelyű Eurowings Europe két gépet állomásoztat Mallorca szigetén 2017 májusától, ahonnan a kontinens nagyvárosaiba indít majd járatokat. Eközben közeledik a megállapodás, amely szerint a Lufthansa-leánycég kaphat meg számos járatot is a komoly pénzügyi nehézségekkel küszködő német Airberlintől, negyven repülőgéppel és személyzetükkel együtt, főképp a fapados versenytársak németországi térnyerését megakadályozandó.
A harmadik legnagyobb diszkont lenne az Eurowings
A SAS és a Brussels Airlines segíthet az Eurowings szárnyalásában
Németország és Ausztria után tovább bővül a Lufthansa-diszkontleány, a Eurowings.
Az aero.de jelentése szerint a cég osztrák székhelyű szekciója, a Eurowings Europe – amely így nem a német munkajog alá tartozik – 2017 májusától két A320-ast állomásoztat majd Mallorca szigetén, ahonnan számos németországi és más európai városba indít járatokat, helyi személyzettel.
A portál emlékeztet arra is, hogy a bécsi Schwechat-reptéren július óta működő Eurowings Europe már a százezredik utasát szállította a közelmúltban, az eddigi hétszáz járat átlagosan 80 százalékos töltöttségű volt.
Október végén Bécsbe érkezik a cég harmadik A320-asa is, a jövő év elejétől pedig Salzburgban is bázist nyitnak, egy repülőgéppel.
Óriási leépítés az Airberlinnél, de az útvonalakat nem hagyja szabadon a Lufthansa
Nemrég a Süddeutsche Zeitung értesüléseit idézve a portál arról is hírt adott, hogy a Lufthansánál szeptember végén bólinthatnak rá arra a tervre, hogy a téli menetrend kezdetétől, október végétől átvegyék és az Eurowings részeként működtessék a versenytárs Airberlin járathálózatának azt a részét, amely nem a cég berlini és düsseldorfi legfőbb bázisairól közlekedik.
Ezzel együtt az évek óta nehézségekkel küzdő, második legnagyobb német légitársaság, az Airberlin negyven gépét és személyzetüket is átvennék, wet-lease konstrukcióban.
A lap információi szerint az Airberlin a flottájának 110-ről 70 darabosra csökkentése mellett ezer munkatársától is megválik a mintegy 8600-ból.
Így az Airberlin flottájának több mint egyharmada elkerülne, igaz, mindegyik gépét lízingeli, saját tulajdona nincs. Az ügylethez a főrészvényes Etihad Airways bevonása is szükséges, amely folyamatosan pénzeli a veszteséges Airberlint, mivel fontos számára annak európai hálózata.
Mindez azért fontos kérdés, mert amint az aero.de emlékeztet rá egy közelmúltbeli cikkében,
a Lufthansa egyre jelentősebb lépésekkel igyekszik a Ryanair és az Easyjet, kisebb részben a Transavia ellenében megtartani belföldi és európai jelenlétét.
A fapadosok forradalmát ellensúlyozandó ezért bővíti egyre a Eurowings „moduláris” (ide tagozták be a Germanwingset, és alapították a bécsi üzemet is) leányvállalatának égisze alatt a működést.
Jövő év elején Münchenben, a konszern egyik legfontosabb központi repterén (ahol a Transavia megjelent idén márciusban) is állomásoznak majd Eurowings-gépek – holott az első koncepciók még arról szóltak, hogy a fapados leány csak a nagy német HUB-okon kívüli forgalmat kezeli majd.