December vége helyett legkorábban január közepén adhatja csak át az Airbus az első A320neót a Lufthansának – tudta meg az AIRportal iparági forrásokból.
Típusengedély birtokában az A320neo
A csúszás továbbra is a Pratt & Whitney PW1100G típusú hajtóművei miatt van, bár ezúttal nem műszaki, hanem dokumentációs okai vannak a késésnek.
A Pratt szóvivője korábban azt mondta, hajtóművük teljesíti az összes korábban ígért teljesítményadatot.
Az Airbus decemberben még azt mondta, tudják tartani az eredeti menetrendet és még 2015-ben átadhatják az első A320neót, a Lufthansa január 6-án korlátozott üzemben ugyan, de már repülte volna a gépet Hamburg és Frankfurt között. Szoftveres és hardveres módosítások miatt az erőforrást indítás után három percig alapjáraton kell üzemeltetni, a repülőgép álló helyzetében, azaz ez alatt a három perc alatt gurulni sem szabad vele.
A Pratt & Whitney hajtóműve november végén szerzett tanúsítványt, miután a tesztprogram alatt több problémára is fény derült. A 2014 szeptemberében indult tesztek során idén áprilisban madárral ütközött a gép, az utólagos vizsgálatok és a csere miatt négy hónapot állt a berepülési program. Októberben a forró időjárási körülmények közötti próbák után a Pratt szakemberei – annak ellenére, hogy a hajtómű és a gép jól vizsgázott – leszerelték az egyik hajtóművet, mert egy boroszkópos vizsgálat során súlyos hibát találtak a hajtómű egyik alkatrészénél.