Még vizsgálja a Singapore Airlines, hogy a lízingszerződés lejárta után, 2017-től is a flottában tartsa-e néhány A380-asát. A lízingbe adó erre próbálja ösztökélni a céget, de a másodpiacon is elkezdtek már nézelődni.
A Venture Capital Post beszámolója szerint a szingapúri légitársaság öt A380-ast a Dorictól, illetve a Dr. Peters Grouptól lízingel, akik a bizonytalanságra hivatkozva elkezdtek újabb lízingbe vevő után kutatni. A légitársaságnak jövő szeptemberig kell döntést hoznia.
A Singapore Airlines 2000-ben rendelte a gépeket darabonként 235 millió dollárért, a Dr. Peters Group 2007-ben vette őket át, és a típus indító légitársasága havi 1,7 millió dollár lízingdíjat fizet értük. A szerződés szerint a légicégnek teljes felújítás után kell visszaadnia az A380-asokat, ha a kabinok felújítása elmarad, akkor gépenként 25 milliós bírságot kell fizetni. Ezzel is arra próbálják ösztökélni a légitársaságot, hogy újítsa meg a bérleti szerződést.
A Turkish Airlines lehet az új A380-üzemeltető légitársaság
Anselm Gehling, a lízingcég vezérigazgatója a gazdasági lapnak azt mondta, ha mégis visszakerülnek hozzájuk a gépek, akkor a Turkish Airlines lehet az egyik potenciális jelentkező rájuk. Emellett amerikai, kínai és ázsiai cégek is érdeklődnek használt A380-asok iránt.
A Peters Group tapasztalatai nagyon fontosak lesznek a másodpiaci értékesítésben, a Singapore Airlines gépei lehetnek ugyanis az elsők, amelyek kikerülhetnek a használt piacra. Ekkor derül ki, hogy mekkora igény van a négyhajtóműves típusra ebben a szegmensben.
Eközben a gyártó folyamatosan küszködik az A380-as értékesítésével, idén eddig egyetlen egy új darabra sem tudtak vevőt találni, bár Tom Enders vezérigazgató a napokban sejtelmesen annyit közölt: várjuk meg az év végét. Eddig 176 darab A380-ast adtak át 12 légitársaságnak, ezek közül 69 az Emirates flottájában van, a Singapore pedig 24-et rendelt meg, ebből 19 már megérkezett a flottába. Toulouse-nak egyelőre további 141-re van rendelése.