A BUDPORT csak és kizárólag a Wizz Air által meghatározott eljárásrend szerint és a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzat pontos betartása mellett végezte a tevékenységét. A légitársaság részéről egyértelmű útmutatást kaptunk arra vonatkozóan, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül betartsuk és az utasokkal betartassuk. Ennek alapján végeztük az utasok előszűrését 2012. november 1-től egészen a mai napig, a Wizz Air szerint eredményesen. A légitársaság a múlt hét folyamán adta át részünkre azt a díjat, a Wizz Air hálózatban végzett színvonalas munkánk kimagasló eredményét méltatja – áll a BUDPORT lapunknak eljuttatott közleményében.
A BUDPORT folyamatos auditoknak volt alávetve a légitársaság által, amelynek keretében többek között azt vizsgálták, hogy mennyire szigorúan tartjuk be az aktuális kézipoggyászokra vonatkozó szabályzatot.
A legutóbbi ellenőrzés 2014. november 3-án történt, amely során a Wizz Air ellenőrzést végző munkatársa a munkánkat 69%-ra értékelte, és ezt azzal indokolta, hogy „több kisméretű kézipoggyász a nagyobb csomagok mellett díjtalanul felkerült a fedélzetre”.
A fentiek tükrében méltánytalan a Wizz Air mai döntése és sajtónyilatkozata, amely egyértelműen a BUDPORT-ra próbálja hárítani az utasok szempontjából indokolatlanul szigorú és méltánytalan kézipoggyász szabályzat negatív hatásait.
A BUDPORT szerződés szerint vállalt kötelessége és kötelezettsége volt a Wizz Air által meghatározott eljárásrendek betartása és betartatása. A BUDPORT szerződésében vállalt kötelezettségeinek eleget tett – zárul a BUDPORT Handling Kft. közleménye.
Mint ismeretes az elmúlt hetekben több blogbejegyzés született a Wizz Air alvállalkozójának tevékenységével kapcsolatban, a bejegyzésekben és azok kommentjeiben számos panasz került nyilvánosságra a BUDPORT tevékenységével kapcsolatban. A panaszok első sorban a fedélzetre felvihető ingyenes (kis kézicsomag) és fizetős (nagy kézicsomag) kezeléséből adódtak. A bejegyzések alapvetően nem a csomag szabályzatot, hanem annak rugalmatlan kezelését kritizálták. A cikkek és a kommentelők olyan eseteket emeltek ki, amikor a poggyászok csak a fogantyújuk vagy kerekük miatt nem fértek bele a csomagok méretének meghatározására szolgáló fémketrecbe.
A Wizz Air 2012. októberében vezette be új kézipoggyász szabályzatát. Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója 2012. október 3-án jelentette be egy sajtótájékoztató keretében, hogy az utasoknak a kisméretű kézipoggyászukért (maximum 42x32x25cm) továbbra sem kell fizetniük, ám a nagyméretű kézpoggyászokért (maximum 56x45x25cm) számukra 2750 forintot számítanak fel (a bejelentés óta a díjak már megemelkedtek). A BUDPORT többek közt ezen szabályzat betartását ellenőrzi a budapesti repülőtéren, valamint a Wizz Air extra szolgáltatásait értékesíti.
A légitársaság üzleti feltételei, egészen pontosan a WIZZ AIR HUNGARY LTD. LÉGI SZEMÉLY- ÉS POGGYÁSZFUVAROZÁSI ÜZLETSZABÁLYZAT 14. cikk 1.3 pontja (mely a fenti linken elérhető) a kézipoggyászok méretével és azok elbírálásával kapcsolatban meglehetősen egyértelműen fogalmaz:
A Wizz Air mostani lépése igencsak meglepő annak fényében, hogy éppen a múlt héten avatták fel ünnepélyesen, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter jelenlétében a Wizz Air ügyfélszolgálati és jegyértékesítő pultját a 2B terminálon, melyet a BUDPORT üzemeltet. – a szerk.