Olyan szorgos volt a Lufthansa, hogy az eredetileg tervezetthez képest kilenc nappal korábbra sikerül felkészíteni teljes Boeing 747-8 Intercontinental flottát a vadonatúj Premium Economy osztályra, ami azt jelenti, hogy december 1-je helyett már november 22-től minden egyes ezzel a típussal teljesített útvonalra lehet prémium turista jegyet váltani.

Hamarabb felkészültek a Boeing 747-8-asok, november 22-től már minden Intercontinental teljesítette útvonalon, így a bengalurui, a Buenos Aires-i, a hongkongi, a chicagói, a Los Angeles-i, a mexikóvárosi, a pekingi, a szöuli, a tokiói, a washingtoni és São Paulo-i járaton is rendelkezésre áll a német légitársaságnál negyedik osztályként bevezetett Premium Economy, amely a hagyományos turista és a business között kínál köztes kényelmi fokozatot.

A Lufthansa nagy gondot fordít a legújabb, tavasszal bemutatott kabintermékének bevezetésére, a légitársaság idén szeptemberben a budapesti Liszt Ferenc repülőtérre is elhozta mock-upját, amellyel élő valójában is demonstrálni tudták, mennyivel előnyösebb egy hosszú távú járaton, ha nagyobb a kényelem, de mégsem kell kifizetni az átlag utazó számára borsos business class jegyárát.

A Premium Economy ülések 2-4-2 elrendezést követnek a Boeing 747-8-asokon, szemben a normál turista osztály 3-4-3-as kiosztásával. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

A Premium Economy ülések 2-4-2 elrendezést követnek a Boeing 747-8-asokon, szemben a normál turista osztály 3-4-3-as kiosztásával. (Fotó: Lufthansa)

Az emelt szintű kiszolgálás, amely ugyancsak része ennek az új terméknek többek közt abban nyilvánul meg, hogy a személyzet üdvözlő itallal köszönti az utast, az útra mindenki kap egy saját vizes palackot, és pipere csomag is jár. Az étkeztetés porcelán étkészletben és fém evőeszközzel történik, tehát csupa olyan eleme van a kiszolgálásnak, amely csak a magasabb fokozatú zónákban volt eddig szokásos.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindezek közül is talán a leghangsúlyosabb, hogy a Boeing 747-8-asokon az üléselrendezés a hátrébb lévő normál turista osztályhoz képest, ahol 3-4-3 a kiosztás, itt csak 2-4-2, vagyis széltében két üléssel nagyobb helyre vannak elosztva a Premium Economy foteljei, amelyek önmagukban is mások, szélesebb támlájúak és nagyobb a hozzájuk járó fedélzeti szórakoztató rendszer kényernyője is. Hogy konkrét méretekről is szó essék, a SeatGuru.com kabininformációs adatbázisa alapján a prémium turista ülések szélessége 50 cm-es, vagyis megegyezik a businesséivel, míg a széktávolság csaknem 18 centiméterrel nagyobb a normál turistáéhoz képest.

A Boeing 747-8-as fedélzetén 32 ülőhelyet biztosítanak Premium Economy minőségben. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

A Boeing 747-8-as fedélzetén 32 ülőhelyet biztosítanak Premium Economy minőségben. (Fotó: Lufthansa)

A német légitársaság, amely 35 éve nem állt elő új utasosztállyal fokozatosan, minden hosszú távú járatát teljesítő géptípusára feltelepíti a prémium turista osztályt. A tervek szerint 2015 nyarára már mindegyik nagygépen ott lesz ez a negyedik zóna. A 747-8-as után, amely egyébként 32 ülést kínál itt, a flotta A380-800-asai következnek. Annak érdekében pedig, hogy a Lufthansa még nagyobb kedvet csináljon az új kabintermékének kipróbálására december 9-ig 15%-os kedvezménnyel adják a jegyeket.

A Lufthansa a Boeing 747-8-as utasszállító változatának indító légitársasága. Az első legújabb generációs Jumbót 2012 áprilisában vették át, és azóta már 15 darab Intercontinental teljesít szolgálatot a flottájukban. A gépek eredetileg három-osztályos elrendezésben, 8 első-, 92 business-, és 262 turista üléssel voltak konfigurálva.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!