Eddig tisztázatlan okok miatt lépett vissza a Perzsa-öböl régió egyik legnagyobb fuvarozója attól az ügylettől, melynek keretein belül 70 darab ultramodern Airbus A350XWB-t vettek volna át 2019-től kezdve.
kapcsolódó cikkek Nem kell az Emiratesnek Intercontinental
Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport
A 2007-ben leadott megrendelés 50 darab A350-900-as, és 20 darab A350-1000-es megvásárlására vonatkozott, és szinte sokként érte mind az Airbus gyárat, mind pedig a hajtóműveket szállító Rolls-Royce céget is.
A két vállalat részvényei 3,7, valamint 1,7 százalékkal estek vissza a bejelentés után, melyet John Leahy, az Airbus ügyfélkapcsolatokért felelős igazgatója vegyes érzelmekkel fogadott.
A Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozatában arról számolt be, hogy a visszamondás mindenképpen rossz hír kereskedelmi szempontokból, mivel az Airbus így a második legnagyobb A350-es vásárlónak volt kénytelen búcsút inteni, ugyanakkor egy szerény elégtételként azt is megemlítette, hogy az amerikai rivális Boeing 787 Dreamliner még így is több visszamondással rendelkezik.
Az A350XWB projekt a 8 éve tartó fejlesztési folyamat alatt körülbelül 15 milliárd dollárt emésztett fel, melyet a 2007-es listaárakkal számítva már maga az Emirates rendelése is képes lett volna nyereségessé tenni, hiszen a 70 darab repülőgép összértéke körülbeül 16 milliárd dollárt tett ki.
A légitársaság közleményében azt állította, hogy a megrendelés a 2007-es üzleti terveknek megfelelően lett leadva, ám azóta változtak a cég elképzelései a jövővel kapcsolatban, így inkább nem tartanak igényt a repülőgépekre. Korábban Tim Clark Emirates-vezért kritizálta is az A350-esek programjának késését, illetve azt, hogy az -1000-es változat tervein módosított az Airbus.
Szakértők szerint az Emirates ezzel a lépéssel is nagyobb nyomást szeretne gyakorolni az Airbusra, hogy az minél előbb bejelentse az Airbus A380-as felújítását, mely a gyár elképzelései szerint akár 10-12%-kal jobb teljesítményt lenne képes nyújtani a jelenlegi Superjumbókhoz képest.
Szerkesztőségünk úgy tudja, hogy a légitársaság már megkezdte a személyzet kiképzését a típusra, sőt az első szimulátor is megérkezett az Emirates bázisára, így még furcsábbnak tűnhet a fuvarozó pálfordulása.