Tomasz Balcerzak, a lengyel nemzeti légitársaság vezérigazgató-helyettese megerősítette, hogy a LOT nem fog vásárolni a hosszabbik, Boeing 787-9-es Dreamlinerekből. Az előzetes híresztelések ugyanis azt állították, hogy a fuvarozó az utolsó két példányra szóló rendelését átalakítja, így a Boeing 787-8-esek mellé két hosszabb verzió érkezett volna.

Az Európai Unió 2013 májusában úgy rendelkezett, hogy a lengyel kormány egy 100 millió eurós gyorssegélyt utalhat át az anyagi gondokkal küszködő légitársaság számlájára, de csakis abban az eseteben, amennyiben a LOT teljesen átszervezi működését.

Ehhez tartozik a dolgozók létszámának csökkentése, az útvonalhálózat racionalizálása mely magában foglalja azt is, hogy a nemzeti vállalat nem indíthat egyetlen új járatot sem Európában, sem pedig a tengerentúlra.

A megszorításokat kénytelen volt elfogadni a cég vezetősége, viszont így feleslegesnek tűnhet a még két darab Boeing 787-es, miután már a hatodik példányt sem fogják forgalomba állítani.

Az SP-LRF lajstromjelet viselő Boeing 787-8-es várhatóan jövő év márciusában fog megérkezni Lengyelországba, és mivel a légitársaságnak nincsen olyan járata Európán belül, melyre ésszerű lenne rárakni a nagyobb típust, a maradék 5 példány pedig teljes mértékben elég a hosszútávú járatok teljesítéséhez, a gép minden bizonnyal bérbe lesz adva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A potenciális vásárlójelöltek is ismertek, melyek közül az egyik a Turkish Airlines, míg a másik a finn nemzeti légitársaság, a Finnair. A két cég nagy érdeklődést mutatott egy-egy darab Boeing 787-es bérbevételére. Az SP-LRF lajstromjelű példány várhatóan a török vállalathoz fog kerülni. A Pasazer.com értesülése alapján az egyezséget pedig akár már a hetekben bejelenthetik.

A Dreamliner wet-lease formában kerülne Isztambulba, mely azt jelenti, hogy a lengyel fuvarozó biztosítja a gép működtetéséhez szükséges személyzetet is, mely a tervek szerint lengyel felségjellel, de a Turkish Airlines festésében fog szolgálatot teljesíteni.

A Business Traveller információi szerint Finnair-rel is hamarosan megszülethet a megállapodás. A nemzeti légitársaság már azt is tudja, hogy a AY005/006-os számú Helsinki – New York járatot fogja teljesíteni a Dreamliner a megszokott Airbus A330-as helyett. A váltás viszont némi csökkenést eredményezne az eladható ülések számában, ugyanis az európai szélestörzsű 263 utast tud elszállítani két osztályos elrendezésben, míg a 787-es csupán 252 üléssel rendelkezik 3 osztályon, ám az ülések szélessége, valamint a lábtér valamivel kisebb mint az Airbuson.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!