Lehetséges, hogy Airbus A350-eseket rendel a Japan Airlines, amelynek flottája kizárólag amerikai típusokból áll. A japán nemzeti légitársaságot az A350XWB leghosszabb törzsű változata érdekli.
Következő szakaszába lép az A350XWB tesztprogramja
Körülbelül 20 darab A350-1000XWB vásárlását vette fontolóra a Japan Airlines. A Reuters hírügynökség információi szerint mintegy 400 milliárd jen értékű gépbeszerzéssel a légitársaság az európai, valamint amerikai útvonalakon repülő Boeing 777-eseket váltaná.
A hírt egyelőre sem a Japan Airlines, sem az Airbus nem erősítette meg, de a szigetországból származó sajtóértesülések szerint júniusban születhet meg a döntés, hogy a japán nemzeti légitársaság rendel-e az európai gyártó új kompozit típusának legnagyobb utasbefogadó-képességű változatából.
A japán flotta 46 darab Boeing 777-est számlál: 26 darab 200-as és 20 darab 300-as típusváltozat szerinti elosztásban, így azt sem lehet teljesen kizárni, hogy a Japan Airlinest ne érdekelné a triplahetes új generációs szériája és ezzel, a kilátásba helyezett vásárlási szándékkal próbálnak előnyösebb Boeing árajánlatra szert tenni.
Amennyiben viszont valósak a Japan Airlines szándékai az Airbus sem fog egy könnyen tágítani az üzlet elől, hiszen végre újra megvethetnék lábukat a jelenleg egyértelműen a Boeing uralta japán piacon.
Az Airbus 1980-ban szállított először utasszállító repülőgépet japán légitársaságnak, de az azóta eltelt több, mint három évtized alatt mindössze száz gépet sikerült csak átadni.
Kérdéses persze, hogy a japánoknak mekkora a bizalmuk az új kompozit-generáció iránt, amelynek elindítóját a Boeing 787-es Dreamlinert – akkumulátor problémái miatt – már január óta sújtó repülési tilalom a Japan Airlines 7 gépét is érinti.
Az európaiak mindenesetre idénre tervezik az A350XWB (MSN001) prototípusának szűzrepülését és ha minden jól megy az első A350-1000XWB 2017-ben állhat forgalomba.
Az új generációs 777-esek forgalomba állítását legkorábban 2019-re tervezi a Boeing.