Nincs leállás a 767-es gyártósorainak: a FedEx Express logisztikai nagyvállalat újabb teherszállító változatú 767-esekkel bővíti flottáját. A 2019-ig bezárólag teljesülő megrendelést tegnap jelentették be.
A FedEx Express először 2011 decemberében jelentette be, hogy flottája modernizálása céljából 27 darab Boeing 767-300F (Freighter) típust rendel. A most beharangozott, újabb 19 gépre szóló megrendelés tulajdonképp ennek folytatása.
A tavalyi szerződés szerint a szállítások 2014-től veszik kezdetüket és a flotta négy éven belül, 2018-ra válik teljessé. A vállalat indoklása szerint a modernizációs program hátterében a hatékonyságuk növelése áll, beleértve természetesen a költségek racionalizálását is.
A Boeinggel kötött megállapodás értelmében a FedEx korábban megrendelt négy darab 777-esét most átkonvertálták ugyanennyi 767-esre. A FedEx flottájában jelenleg 19 darab teherszállító „triplahetes” szolgál és még 24 darabra van érvényes rendelésük.
A FedEx kiöregedő McDonnell Douglas MD-10-eseit és Airbus A310-200-asait fogják váltani a Boeing 767-esek, amelyek egyébként vadonatúj típusként lesznek jelen a cégnél. A 19 darabos megrendelést 2015-19 között teljesíti a Boeing.
A megnövelt hatótávú Boeing 767-300ER alapjaira épülő teherszállító változat hasonló kapacitással bír, mint a távozó MD-10-es, ugyanakkor mintegy 30%-kal üzemanyagtakarékosabb és összességében véve 20%-kal alacsonyabb költségekkel is üzemeltethető – írja a FedEx közleménye. A megtakarítást tovább növeli, hogy a FedEx Express flottájában megtalálható a 757-es típus, amely rokon a 767-essel és így az alkatrészek tekintetében is vannak átfedések, sőt a meglévő vállalati szimulátor is jó szolgálatot fog tenni.
Egyelőre tehát koránt sincs leállás a 767-es gyártósorainak. A kompozit anyagokból készülő Boeing 787-es megjelenésével egyre inkább kifutófélben van a Boeing középkategóriás kéthajtóművese, de az amerikai repülőgépgyár egyelőre nem tud felkínálni más, ebben a kategóriában játszó, újonnan rendelhető teherszállító gépet.