Az ENSZ légügyi szervéhez, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezethez (ICAO) fordult Katar, hogy avatkozzon közbe a légtérhasználat ügyében.
A Reuters az ügyet jól ismerő forrásaira hivatkozva írt arról, hogy Katar az 1944-es Chicagói Konvenció szabályai adta lehetőséggel élve levélben kérte az ICAO-t vezető bizottságnak, hogy segítsenek megoldást találni a helyzetre és biztosítsanak útvonalat a katari repülőgépek számára.
Az egyelőre nem tisztázott, hogy a héten Montreálban ülésező ICAO közbeavatkozik-e a diplomáciai ügyből kipattant embargóval kapcsolatban, az erről szóló vita pénteken kezdődik, de a forrás azt mondta, ekkor még nem valószínű, hogy döntés születik.
Az ICAO egyébként közvetlenül nem avatkozik bele egyes országok jogalkotásába, arra viszont van lehetősége, és ezzel szokott is élni, hogy a biztonságra való hivatkozással kéri a helyzet megnyugtató megoldását.
Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója kedd délelőtt azt mondta, az ICAO-nak illegálisnak kellene nyilvánítania a szomszédos országok lépését, amellyel lezárták a légteret Katar felé. Közölte továbbá, hogy eddig 18 járatot kellett beszüntetni, és az egyesült Államoknak vezető szerepet kellene betöltenie a blokád feloldásában és nem csak ülnie kéne karba tett kézzel.
Idő közben Bahrein némileg lazított a szigoron, és biztosította a katari repülőgépeknek az áthaladást a Bahrein FIR-en, de öt útvonalon fenntartotta a tiltást. A dohai repülőtér a bahreini repüléstájékoztató körzetben található. Ezeket al Baker szerint azért zárták le jogtalanul, mert nem a sajátjuk, hanem az ICAO-tól kapták ezeket a légtereket, a lezárással megszegik a chicagói konvenció egyes pontjait.