Bár eredetileg csak az Avrókat cserélték volna, most már az Airbus A319-eseket is kiszórják a Bombardier CSeries-ek kedvéért a Swiss flottájából.
Az ATW Online annak kapcsán foglalkozott a témával, hogy a napokban teljesítette első kereskedelmi járatát a Swiss London- City repülőterére a Bombardier CS100-assal. A sajtótájékoztatón Peter Koch, a svájci Lufthansa-leányvállalat flottáért felelős vezetője azt mondta, jelenlegi tervek szerint az A319-eseket is felváltják a Bombardier vadiúj CS100-asai és 300-asai.
Szerinte a már leadott megrendelésekkel (10 CS100-as és 20 CS300) meg lehet oldani a cserét, már csak azért is, mert a nagyobbik CSeries jobb kapacitásokkal bír. A Swiss flottájában az A319-esek kétosztályos elrendezésben 138 széket kínálnak, a CS300-asok viszont ugyanúgy kétosztályos (business és turista) kabinkonfigurációban 145 ülőhellyel repülnek.
Adatbázisok szerint a Swissnek jelenleg öt darab A319-ese van, ezek mindegyike 20-21 éves, még a jogelőd Swissairtől örökölték meg őket.
A cserére várhatóan 2018 tavaszáig várni kell, és az is előfordulhat, hogy elhúzódik a kicsi Airbusok kivonása, mivel a kanadai gyártó késésben van a CSeries-ek gyártásával és leszállításával a hajtóműgyártó Pratt & Whitney kapacitáshiánya miatt. Ez a probléma a Swiss-t, mint indító légitársaságot különösen érzékenyen érinti, a Bombardier késői teljesítése miatt egyszer teljesen át is kellett szabni az Avrók kivonásának menetrendjét. A probléma még most is fennáll, Budapestre még a napokban is érkezett Fokker 100-as a Cseries helyett a Helvetic Airways színeiben.
Emellett a svájciak már megkezdték a pilóták kiképzését, havonta 10 pilótát látnak el a CSeries vezetéséhez szükséges ismeretekkel, eddig 210 pilóta rendelkezik típusvizsgával. Koch reményét fejezte ki, hogy hamarosan gépből is annyi jön, amennyi kell, a következőt (a 11. CSeries-t) még augusztusban átvehetik.
Az első gépet a Swiss tavaly júliusban állította forgalomba, a gép első útjai egyikét Budapestre teljesítette és azóta is gyakori vendég a ferihegyi flaszteron. A gép első próbaútján kiderült: egy az Avróknál jóval halkabb, kényelmesebb, és vagy 25 százalékkal hatékonyabban üzemeltethető típust vett a flottájába a Swiss. A teljesítményadatokat a bevezetés utáni pár hónapban az AIRportalnak is megerősítette a Swiss, de egy évvel az indítás után is elégedetten nyilatkoztak a gépről a svájci pilóták.