Huszonhét év után egy különjárattal búcsúzott az Avrolinertől a Swiss, utolsó útja Genfből Zürichbe vezetett a brit típusnak.

Az RJ100-as hétfőn teljesítette utolsó kereskedelmi útját London – City repülőtérről Zürichbe, ezt követően újságíróknak és VIP vendégeknek még szerveztek egy utolsó, nem kereskedelmi járatot Genfből Zürichbe. A HB-IYZ lajstromú gépet landolás után vízsugárral köszöntötték Klötenben.

A járatot a típus főpilótája, Michael Weisser kapitány és Peter Huber első tiszt repülte a mintegy félórás úton. A kapitány a landolás után azt mondta, nagyon érzelemdús volt utoljára landolni a bázisrepülőtéren a típussal, amelynek kivonása egy korszak végét is jelenti a Swiss és a svájci légiközlekedés számára.

Fotó: Zürich Airport

Az Avrók a Swiss 2002-es indulása óta a regionális flotta gerincét jelentették, de a típust még a Swiss jogelődje, a Crossair kezdte üzemeltetni. A Flightglobal adatbázisa szerint az első Avro 1990 májusában érkezett, a Swiss regionális flottájában 1992 márciusában kezdtek repülni London – City repülőtérre. Később, a Swiss 2002-es létrejöttekor 19 volt a flottában, ezt később 25-re növelték.  Összesen 20 RJ100-as és 5 RJ85-ös szolgált, ezek többsége ma is üzemel más légitársaságoknál, négyet viszont már megsemmisítettek.

A mára 20 éves gépeket pedig a legújabb technikával, a Bombardier C Series-ekkel pótolják, bár kicsit lassabban, mint szerették volna. A kanadai gyártó ugyanis a Pratt & Whitney késedelmei miatt szintén késve tud csak szállítani. Az új típusból a Swiss összesen húszat rendelt, a flotta fele már Zürichben van, és várhatóan mostantól havonta egy új gépet kézhez vehetnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Így búcsúzott utolsó Avrójától a Swiss

Time to say goodbye to an old friend. Today marked the last flight of our Avro RJ100, HB-IYZ, from Geneva to Zurich, a truly emotional event for many. #GoodbyeAvro

Közzétette: Swiss International Air Lines – 2017. augusztus 15.