Újabb hadszínteret nyitna a regionális gépek piacán a brazil Embraer, és ellenfelet állítana az ATR-nek és a Bombardier-nek egy új turboprop modell kifejlesztésével.
A Reuters híre szerint a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártó cége már egyeztetett a légitársaságokkal arról, mit szólnának egy új turbólégcsavaros géphez, de döntést egyelőre nem hozott a brazil gyártó.
Az Embraer még a 90-es években döntött úgy, hogy kivonul ebből a piaci szegmensből, amit azóta az Airbus szárnyai alatt működő olasz-francia ATR, illetve a brazilok legnagyobb versenytársa, a kanadai Bombardier ural. Tették ez azért, hogy a 100 fő alatti kapacitású, regionális sugárhajtású kereskedelmi gépekkel foglalkozzanak, ebben a szegmensben piacvezetők lettek, bevételük fele ebből a tevékenységből származik.
A cég egy közleményben hangsúlyozta, messze vannak még attól, hogy döntést hozzanak a lépésről, egyelőre a rendelkezésre álló információkat értékelik. Ez egy korai, de fontos lépés a folyamatban, amelynek lényege, hogy felmérjék, van-e igény egy modern turbólégcsavaros gépre.
A Reuters emlékeztetett, hogy az Embraer az évtized elején is fontolgatta már a visszatérést, de akkor úgy döntöttek, kivárnak még, és elkezdték az új generációs regionális gépek kifejlesztését.
John Slattery, az Embraer kereskedelmi vezetője korábban azt mondta, a most piacon lévő turboprop gépek öreg konstrukciók, így lenne értelme egy olyan terméknek, amely új hajtóművekkel és törzzsel érkezik a piacra. A piacvezető turbólégcsavaros regionáli repülőgépgyártó, az ATR vezetője, Christian Scherer viszont úgy látja, a piac már most is telített, így nem értelmét látja egy harmadik gyártó megjelenésének.
Ha úgy dönt az Embraer, hogy felveszi a versenyt az európai és kanadai gyártóval, az érdekes helyzetet teremthet, mivel a Bombardier-val már most is kiélezett vitát folytatnak a CSeries gyártása miatt. A brazilok tiltott állami támogatás befogadásával gyanúsítják a kanadai vállalatot és további lépéseket hajlandóak tenni a gyanúsítgatáson kívül.