Az eddigi tizenkettő helyett tizennégy 787-es gördül majd le havonta a Boeing két gyártósoráról, 2019-től. Az elnök-ügyvezető szerint az értékesítési kampányok sikerének köszönhető a lépés, és biztosak abban, hogy a beszállítói lánc stabilizálódása, az „egészséges” gyártási folyamat alátámasztja majd ezt.
Eddig is a világrekorder volt a Boeing 787-es Dreamliner abban, hogy a szélestörzsű típusok közül ebből készül havonta a legtöbb példány a világon, tizenkettőt szerel össze a két gyártósor.
A flightglobal.com cikke szerint a minap Dennis Muilenburg elnök-vezérigazgató bejelentette, hogy havi tizennégyre növelik a rátát, ezzel új rekordot állítanak fel. Évente így százhatvannyolc 787-es készül majd.
A cégvezető szerint az értékesítési kampányok sikerének köszönhető a lépés, és biztosak abban, hogy a beszállítói lánc és a kereslet hosszú távú egyensúlya, valamint az „egészséges” gyártási folyamat lehetővé teszi majd a növelést.
Amint a portál emlékeztet rá, tíz éve, az első elkészült 787-es bemutatásakor arról beszéltek a cégvezetők, hogy akár tizenhat példány is készülhetne havonta csak az everetti üzemben. Ám a következő években súlyos gyártási nehézségekbe ütköztek, majd a bevezetése után a típus további komoly problémákkal szembesült az akkumulátorok miatt.
A Boeing a vezetők nyilatkozatai szerint azért szeretné felpörgetni a gyártást, hogy a hatékonyságot, ezzel a gazdaságosságot növeljék, és leküzdjék végre az összességében mintegy 28 millárd USA-dollárra rúgó, folyamatosan görgetett fejlesztési költséget.
A 787-es gyártósor annál nyereségesebb, minél nagyobb a gyártási ráta, bár néhány elemző kétli, hogy a Boeing elég hosszan fenn tudja tartani a havi tizennégy példányos ütemet ahhoz, hogy megérje a beszállítói láncra rótt terhelés.
Muilenburg úgy véli, növekszik az érdeklődés a 787-esek iránt, jelenleg még 689 példányra szóló megrendelés van a könyvekben.
Miután 2014-ben csak 42 darabot rendeltek, 2015-ben már 99-et, tavaly pedig 80-at. Az idei évben eddig 82 példányra érkezett igény.
Az elnök-vezérigazgató szerint a következő évtized elején jelentős igény lesz a régebbi szélestörzsű gépek lecserélésére, mert számos példány eléri a huszonöt éves kort.