Gazdára talált a Jade Cargo két volt Boeing 747-400F repülőgépe az Alibaba tulajdonában lévő, kínai ebay-nek is nevezett Taobao.com aukciós portálon.
A vevő összesen 322 millió jüant (46,8 millió amerikai dollárt) fizetett a két repülőgépért.
A nyertes vásárló az SF Express kínai expressz csomagküldő vállalat áruszállító légitársasága az SF Airlines volt.
A harmadik meghirdetett repülőgép aukcióját törölték, mert arra nem volt megfelelő érdeklődés. Az SF Airlines egyelőre nem nyilatkozott a gépek további sorsáról. A légitársaság 2009-ben indult és ma negyvengépes, Boeing 767, 757 és 737 típusokból álló flottát üzemeltetnek.
Amint arról korábban beszámoltunk, feltűnt három, korábban a Jade Cargo flottájában szolgáló Boeing 747-400-as a kínai e-bayen, uszkve 20 millió dollárért bárki viheti.
A hirdetést a BBC szúrta ki az egyik kínai, e-bayhez hasonló árverési oldalon, a Taobaon. A repülőgépek a 2011-ben csődbe ment Jade Cargo International flottájába tartoztak, és 2013 óta Sanghajban, illetve Sencsenben tárolják őket.
A Jade anno még hatgépes flottával rendelkezett, ennek felét lízingelték, a cég csődje után visszakerültek a bérbeadóhoz és ma is szolgálnak. Egyikük az Air Bridge Cargónal, a második a Cargo Air Lines-nál, harmadik társuk pedig a Cargoluxnál szolgál, ez utóbbi a gép legutóbb múlt szombaton Budapesten is járt.
A megmaradt három gép a cég saját tulajdona volt, jelenleg is bírósági zár alatt vannak a felszámolási eljárás miatt, de eleddig nem sikerült vevőt találni rájuk, pedig hat aukción is próbáltak túladni rajtuk.
A Yangcheng Evening Post szerint ez az első eset, hogy a bíróság online aukción próbál túladni egy Boeingen. Ez esetben is elég mélyen a zsebébe kell nyúlnia a vevőnek, a gépeket ugyanis 18 és 20 millió dollár közötti áron hirdették meg. Az árverés hivatalosan november 20-án zárul, de komoly érdeklődőknek október 20-ig biztonsági letétet kell elutalnia.
Internetes adatbázisok szerint a három gép még viszonylag fiatal, tíz év körüliek és a Jade Cargón kívül nem volt más üzemeltetőjük.
A Jade Cargo International Company Ltd. 2004 és 2011 között működött a Shenzhen Airlines (51%), a Lufthansa Cargo (25%) és a német, állami tulajdonú KfW bank befektetési leányvállalatának (24%) közös vállalkozásaként. A cég volt az első, részben külföldi tulajdonban lévő cargo-légitársaság Kínbában. 2011 decemberében végül a német befektetők a kereslet visszaesésére hivatkozva kiszálltak a vegyesvállalatból, egy ideig tárgyaltak az UniTop Grouppal, hogy az vegye át a légitársaságot, de végül nem jártak sikerrel, így elindult a cég felszámolása.