Kereskedelmi háborútól tart a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, ha Donald Trump valóban szankciókat vezet be egyes termékek importjára. Mindez pedig az áru- és utasforgalmat is érinteni fogja.

Alexandre de Juniac, a szervezet vezérigazgatója erre a havi utas- és áruforgalmi jelentésben tért ki. Mint írta, ha Trump valóban bevezeti az alumínium és acél termékekre kigondolt korlátozó intézkedéseit, az nagyon nagy eséllyel kereskedelmi háborúba fog torkollni. Hozzátette: a növekvő protekcionizmus egyik félnek sem jó, mindenki veszít miatta.

Forrás: Cargolux

Nem mellesleg az áru- és utasforgalomban is jelentős hatásai lennének az eseménysorozatnak, amely már csak amiatt is erős csapás lenne, mert az áruszállítási üzletág alig tért magához a gazdasági világválság után. A legutóbbi, januári adatok azt mutatják, hogy az áruforgalom az előző évihez képest 8 százalékkal, majdnem kétszer akkora ütemben bővült, mint az utasforgalom, amely 4,6 százalékos javulást ért el az előző év azonos időszakához képest.

Az IATA elemzése szerint ez a különbség azért alakult ki, mert a világgazdaságban kedvezőek az exportálás feltételei, és a növekedés is hajtja a termelést. Ez a folyamat az áru- és utasforgalmat is stimulálja, viszont az áruszállításban azért erősebb a hatás, mert a túlcsorduló export miatt lelassult a beszállítói lánc, megnövekedtek a szállítási idők. Egyes cégek viszont igyekeznek ezt megkerülni és rendkívüli szállítással próbálják csökkenteni a szállítási időket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utasforgalomban emellett az is hozzájárult a szerényebb növekedéshez, hogy februárra esett a kínai holdújév, amely jelentős forgalomgeneráló ünnep, emellett 2016 év végén, 2017 év elején nagyon erős volt a kereslet élénkülése, ezért magasabb volt a bázis.