Egyelőre jegeli a Finnair privatizálásának tervét a finn kormány, és a légitársaság inkább a távol-keleti terjeszkedésre fókuszál.
Pekka Vauramo, a légitársaság vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva azt mondta, a jövőben a fejlődési lehetőségekre koncentrálnak, és saját maguk fogják meghatározni a jövőjüket.
A ch-aviation szerint az ide vonatkozó finn törvények úgy rendelkeznek, hogy az államnak többségi tulajdonosnak kell megmaradnia a Finnairben, amelyben jelenleg 55,8 százalékos részesedése van.
A vezérigazgató korábban többször kérte, hogy vizsgálják felül és változtassák meg ezt a szabályt, mert ez gátja lehet egy esetleges megállapodásnak. Most, hogy egyetlen egy nagy légitársasági csoporttal sem tudott megállapodni, már nem nyúlna hozzá ehhez a törvényhez.
Finnországban 2019-ben tartanak parlamenti választásokat, addig a kormány már várhatóan nem módosítja a Finnair tulajdonosi szerkezetére vonatkozó szabályokat.
A Finnair terveiben a távol-keleti bővülésre helyezi a hangsúlyt, amely érhető is, hiszen az elmúlt évek felemelkedése a sikeres kínai és japán összeköttetésekben rejlik. Idén és jövőre a Finnair az előző évihez képest 15 százalékkal növeli a kapacitásokat, ezzel ők maradnak a legnagyobb európai légitársaság a japán piacon.
A Finnair története legnagyobb bővülésén megy keresztül, az üzemi eredmény megháromszorozódott, az árbevétel 11 százalékkal, az utasforgalom 9,6 százalékkal növekedett 2016-hoz képest, utóbbi mutató elérte a 9,6 milliót és 2030-ra évente 20 millió utast szállítanának.