Várhatóan 2020-tól kezdődik meg a Silk Air Boeing 737-eseinek kabinfelújítása, majd a cég beolvad anyavállalatába, a Singapore Airlines-ba. Ezzel az eddig csak szélestörzsű repülőgépeket üzemeltető rangos légitársaságnál megjelennek a keskenytörzsűek is.
Több mint százmillió USA-dolláros költséggel valósul meg a Silk Air kabinfelújítási programja. A flightglobal.com cikke szerint a Boeing 737-esek fedélzetén 2020-tól új üzleti osztályú, fekvőhellyé alakítható ülések lesznek, és mindenhol kialakítják a támlába épített fedélzeti szórakoztatórendszert is.
Amikor pedig már elégséges számú gép lesz átalakítva, megkezdődik a Silk Air integrálása az anyavállalatba.
A Singapore Airlines ezzel a lépéssel tehát felhagy eddigi filozófiájával, hogy csak szélestörzsű repülőgépeket üzemeltet.
A 737-esek átalakításának célja, hogy a hagyományos, teljes kiszolgálást nyújtó brandnek megfelelő legyen a keskenytörzsűek fedélzete. Mint emlékezetes, a Singapore Airlines-csoport két diszkont cége, a rövid- és közepes távolságú járatokat üzemeltető Tigerair és a nagy hatótávú gépeket működtető Scoot integrációja is megtörtént, utóbbi márkanév megtartásával.
A cég közlése szerint azért csak 2020-ban kezdődik a Silk Air kabinfelújítási programja, hogy így legyen elég idő az ülésgyártók felkészülésére és a szükséges engedélyezési eljárásokra.
A légitársaság egyaránt üzemeltet 737-eseket és A319/A320-asokat, de utóbbiakat a már érkező új generációs 737 MAX-okkal váltják le, egységes Boeing-flottát létrehozva. A járathálózatában pedig 16 ország 49 városa szerepel a régióban.
A mostani bejelentés kitér arra is, hogy a jövőben útvonalakat is átpasszol majd egymásnak a Singapore Airlines, a Silk Air és a Scoot.
A szingapúri vállalatcsoport vezetője elmondta, hogy egy év telt el a hároméves átalakítási programból, és a mostani bejelentés is azon lépések közé illik, amelyekkel biztosabb jövőt és több növekedési lehetőséget szeretnének elérni. Mint megírtuk, nemrég kiderült, hogy a költségcsökkentési program és a stratégiaváltás eredményei már látszanak a korábban nagy veszteségeket jelentő Singapore pénzügyi eredményén.
A szingapúri egyesülésre hasonlít, hogy a szintén kizárólag szélestörzsűekkel működő Emirates a külön működő, bár ugyanúgy állami tulajdonú Flydubai-jal kezdett szoros együttműködésbe. Hiszen világos, hogy számos olyan úticél van, ahová nem éri meg 250-300 utasférőhelyes szélestörzsűeket közlekedtetni, kisebb gépekkel viszont gazdaságosan kiszolgálható.