Az első félév értékesítési és átadási statisztikai alapján a Boeing utcahosszal veri az Airbust, de tavaly is az év végi IndiGo megrendelés hozta végül az első helyre Toulouse-t.
Megrendelésekben valósággal úszkál a Boeing, eddig 460 gépet rendeltek a chicagói székhelyű gyártótól, ezek jelentős része, 319 darab a 737-esre érkezett. Ezen kívül jelentős, 87 darabos megrendelés érkezett a Dreamlinerrel, a triplahetesekből 24, a Jumbo Jetekből 14, a 767-esekből 20 darabot kértek.
Megjegyzendő ugyanakkor, hogy ezekben a cargo, vagyis áruszállító példányok is benne vannak, azt pedig a Boeing is kiemelte, hogy jelentősen megnőtt az igény ezekre a géptípusokra. A 14 darabos Jumbo megrendelés például csak a UPS cargo gépeiből áll, és a 20 darab 767-es is áruszállító lesz.
Ezek nélkül 416 megrendelt gépnél tart a Boeing, a legnagyobb vevő 97 géppel a Boeing Capital Corporation, vagyis saját maguk voltak.
Az Airbus egyelőre takarékon megy ehhez képest, bár a helyzet sokkal jobb, mint tavaly, amikor volt olyan hónap, hogy egy árva gépet sem sikerült eladniuk. Június végéig 261 gépnél járt Toulouse, ebből 177 tartozott az A320-as típuscsaládba. A legnépszerűbb természetesen az A320neo 123 eladott példánnyal.
A szélestörzsűek közül az A350-esből 50-et, az A330-asokból a neókkal együtt 14-et, az A380-asból pedig 20-at sikerült eladni, utóbbi gép vásárlója az Emirates. A legnagyobb tételben az év első felében a Scandinavian rendelt, összesen 35 darab A320neót írhatunk a számlájukra.
A tavalyi adatokhoz képest az Airbus 5, a Boeing 12 százalékkal növelte utasszállító gépeinek értékesítését. megrendelések bruttó adatok, a lemondásokat nem tartalmazzák.
Átadásban a Boeing mindig is jobb volt, mint az Airbus, ez most sem változott meg, bár az európaiaknak ebben kisebb lemaradásuk van, mint a rendelésekben.
A Boeing a január-júniusi időszakban utasszállítóból 363-at adott át üzemeltetésre, ebből 270 737-es, 22 triplahetes és 71 Dreamliner volt.
Az Airbus június 30-ig 303 gép gyártásával végzett, ezek közül 239 az A320-as családba tartozott, emellett 18 darab A330-as, 40 A350-es és 6 A380-as is kigördült a csarnokokból.
Egy évvel korábban ugyanebben az időszakban az Airbus alig 1 százalékkal (3 darabbal) kevesebb, a Boeing pedig 3 százalékkal több gép gyártását fejezte be.