A Boeing a következő 20 évben 2700 milliárd dolláros üzletet lát a kínai piacban, mivel a folyamatosan erősödő középosztály növeli az utazási igényeket.
A chicagói székhelyű repülőgépgyártó Pekingben hozta nyilvánosságra friss előrejelzését. Ebben randy Tinseth, kereskedelmi típusokért felelős alelnök azt mondta, Kína marad hosszútávon az egyetlen ezermilliárdos piac a gépgyártóknak, mivel a világ legnépesebb országának a következő 20 évben 7690 új repülőgépre lesz szüksége 1200 milliárd dollár értékben.
A nagyobb tételt azonban is a gépek eladása, hanem a szolgáltatások jelentik, ebből 1500 milliárd dollár bevétel érhető el a Boeing előrejelzése szerint.
Az új gépek legnagyobb része természetesen keskenytörzsű lesz, háromnegyedük tartozik majd ebbe a kategóriába, ugyanakkor a szélestörzsűekre az eddigieknél nagyobb kereslet mutatkozik. Az e-kereskedelem egyik központjának és fejlődése motorjának tekinthető Kínában az áruszállító gépekre is jelentős kereslet várható.
Az alelnök szerint a folyamatosan erős gazdaság, és az ennek nyomán erősödő középosztálynak köszönhető ez a fejlődés, mivel a tehetősebb emberek egyre nagyobb keresletet generálnak a légiutazás iránt és ezzel fenntarthatóan növekvő pályára állították a szektort az országban.
Ezeket a hatásokat csak erősíti, hogy a gyártott repülőgépek egyre modernebbek, hatékonyabbak, ezzel is biztosítva a légiközlekedés jövőjét – tette hozzá Tinseth a közlemény szerint.
A szolgáltatások közül Tinseth a gépkarbantartást emelte ki, megjegyezve, hogy Kína egyre nagyobb figyelmet fordít a légiközlekedés biztonságára, ezért is haladhatja meg a szolgáltatásokból származó bevétel a gépek eladásából szerzett pénz összegét.
2017 végén Kínában a hivatalos adatok szerint 3200 civil repülőgépet tartottak nyilván.