A Párizsi Légi Szalon megnyitása előtt adta ki friss, a következő 20 évre vonatkozó piaci előrejelzését a Boeing, ebben 2042-ig az egy évvel ezelőtt kiadottnál 1425-tel több, 42 595 darab új kereskedelmi repülőgépre szóló keresletet prognosztizál.
Ezzel szinte teljes mértékben visszakerült a prognózisba az a másfélezer példány, amelyet 2021-hez képest tavaly, a járvány évei után és az oroszországi szankciók hatására vett le akkori globális piaci előrejelzéséből az amerikai cég.
A világ légitársasági flottája 2042-re a Boeing szerint eléri a 48 600 repülőgépet.
Európai riválisának a múlt héten kiadott előrejelzéséhez hasonlóan a növekedést a piac bővülése mellett a régebbi repülőgépek nagyobb arányban történő újabbakra cserélésével indokolja a vállalat. A két gyártó számai közötti különbséget az adja, hogy az Airbus számaiban (46 560 példány 2042-re) a Boeing prognózisától eltérően a regionális repülőgépek nem szerepelnek.
Az amerikai gyártó a keskeny- és szélestörzsű utasszállítók szegmensétől várja a növekedést, azonban a regionális repülőgépek és az áruszállítók iránti kereslet mérséklődését várja a tavalyi becsléséhez képest.
Szélestörzsűekből 7440, keskenytörzsűekből 32 420 példány eladását várja világszerte, előbbi 210-zel, utóbbi 1540-nel több, mint az előző évben jósolt szám.
Az amerikai gyártó 3000 régebbi repülőgép kivonására számít a következő években, amelyek cseréjét a légitársaságok az új példányok gyártását és átadását hátráltató ellátási lánc- és munkaerő-problémák miatt halasztották el.
Az elemzés hozzáteszi, hogy a pilótahiány és a megnövekedett bérigények nehéz helyzetbe hozzák a regionális légitársaságokat, ez a regionális típusoktól a nagyobb befogadóképességű keskenytörzsű repülőgépek felé terelheti igényüket, ezért előbbiekből 310-zel kevesebb, 1810 példányra lesz vevő a Boeing szerint a következő két évtizedben.
A gyártó a keskenytörzsűek piacán a növekedés oroszlánrészét az Ázsiában, az Afrikában és a Közel-Keleten működő légitársaságoktól várja.
A Boeing az új áruszállító repülőgépek iránti keresletre vonatkozó előrejelzését 925-re csökkentette az egy évvel ezelőtti 940-ről, mert a világjárvány alatt tapasztalt fellendülést követően az ágazat lassulást mutat a cég szerint.