Jól fogynak majd a kereskedelmi célú gépek az elkövetkező 20 évben. Az amerikai Boeing gyár előrejelzése nem kevesebb mint 36770 darab repülőgépre lát piaci igényt, amely hatalmas, 5200 milliárd dolláros bevételt hozhat a kibocsátók számára.

Minderről a Boeing marketing igazgatója, Randy Tinseth számolt be csütörtökön Londonban, ahol ismertette, mire számíthatnak az ő méréseik szerint a repülőgépgyárak és persze maga a Boeing, amely nyilvánvalóan minél nagyobb szeletet szeretne kihasítani az üzletből.

Külön optimizmusra ad okot, hogy ezek a számok a tavaly végzett számításokhoz képest 4.2%-kal nagyobb értéket képviselnek, ami leginkább a keskenytörzsű gépek iránti erőteljes keresletnek köszönhető, a megrendelői hátteret tekintve egyértelműen a low-cost légitársaságok dinamikus előretöréséből következően. Ebben a szegmensben ugyanis ők diktálják a legnagyobb iramot gépigényükkel.

Piaci kitekintés a következő húsz évre

Forrás: Boeing Company | © AIRportal.hu

Forrás: Boeing Company

Az egyfolyosós gépek kiemelkedő dominanciáját jelzi, hogy a teljes igényfelvétel 70%-át teszik ki, számszerűen várhatóan 25680 darab olyan típusra lesz szükség 2560 milliárd dollár értékben, mint amilyen a Boeing 737-ese, vagy éppen az Airbus A320-asa.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szélestörzsűek közül a kisebbek fognak jobban fogyni

A nagy, szélestörzsű gépeket a Boeing három, kis, közepes és nagy alkategóriákra osztva jelezte előre. A legtöbbre a 200-300 üléses szegmenst lefedő kis szélestörzsűre lesz szükség, várhatóan 4520 darabra, utánuk következnek a 300-400 üléses közepesek szintén masszív, 3460 darabbal és végül az extra nagy, 400 ülés feletti gépek, amelyből viszont csak 620 darabra lesz igény. Összességében tehát 8600 kétfolyosós gép lelhet gazdára 2540 milliárdos értékben 2034-ig bezárólag.

Emellett a Boeing szerint 2490 darab 90, vagy annál kisebb utasférőhely-kapacitású gépre is szüksége lesz a regionális járatokat üzemeltetőknek, amely viszonyításban szinte elenyésző, 100 milliárd dollárnyi részt képez csak az 5200 milliárdos egészből. A második legkisebb, az extra nagy szélestörzsűek becsült bevétele, 240 milliárd dollár.

A nagy szélestörzsűek közül a 777-X család lesz a legfontosabb termék a Boeing kínálatából. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

A nagy szélestörzsűek közül a 777-X család lesz a legfontosabb termék a Boeing kínálatából.
(Fotó: Boeing Company)


A legtöbb új gép továbbra is Ázsia-Óceániába kerül

Tinseth és munkatársai alapos munkát végezve, igyekeztek régiókra bontva is kiszámítani, hol-mennyi gépre lesz szükség a 36770-ből.

Nem meglepő módon itt továbbra is a Kínát is magába foglaló ázsiai-óceániai térség vezet a maga 13460 gépével, a második Észak-Amerika, ahol 7550 új gép állhat forgalomba, majd utána Európa 7450 szállítással. A közel-keleti és latin-amerikai térség külön-külön éppen ugyanakkora, 2950 gépet jelenít meg, míg a legkevesebb gép, 1080 darab Afrikába kerül, az 1330-at felvevő Oroszország, illetőleg FÁK-országok előtt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!