Még a határok megnyitása után is többször okozhat késéseket Ausztráliában a földi kiszolgálók hiánya, mivel a szakemberek képzése drága és sok időt igényel, a megmaradt személyzettel viszont nem tudnak nagyobb forgalmat kezelni.
A The Age napilap weboldala arról számolt be a szakmai szervezet tájékoztatása, valamint iparági források alapján, hogy Ausztráliában a karácsonyi időszakban 13 ezer utas járata késett azért, mert nem volt elég földi kiszolgáló.
Az e területen dolgozó cégek 90 százalékát képviselő szövetség azt írta, 18 ezer dollárba kerül minden egyes ilyen munkavállaló kiképzése, erre pedig jelen helyzetben senkinek nincs pénze. Becslések szerint 10 ezer új emberre lenne szükség ahhoz, hogy a határok megnyitása után kezelni tudják a fellendülő forgalmat.
A szakmát nagyon sokat elhagyták, vagy kirúgták őket, akik pedig megmaradtak, többnyire fizetés nélküli szabadságon vannak, repülőtéri biztonsági engedélyük lejárt, így újra el kell végezniük a kurzust.
Glenn Rutherford, a szervezet szóvivője, a Swissport ázsia-óceániai szóvivője szerint azt szeretnék, ha a kormányzat támogatná ezeket a képzési programokat, különben nem lesz elég munkás, járatkésésekre, járattörlésekre kell számítani, ha a helyzet nem változik a forgalom fellendüléséig.
Az ausztrál kormány eddig több mint 1 milliárd ausztrál dollárt fordított a légiközlekedési iparág megsegítésére, de ebből a földi kiszolgálók szinte alig kaptak valamint a szövetség szerint.
Michael McCormack közlekedési miniszter azt mondta, a támogatásból ezek a cégek is részesültek. A kormány ugyanis annyi támogatást adott, amellyel a repülőterek, légitársaságok 120 célállomáson biztosíthatták a légiközlekedést. Ez jóval több, mint ami kereskedelmileg indokolt lett volna, de így kevesebb dolgozót kellett elküldeni a tárcavezető szerint.
Ebben a Qantas is segítségükre van, a légitársaság ugyanis a szakszervezetek tiltakozása ellenére kiszervezte saját földi kiszolgálói tevékenységét, amelyet egyebek között most a Dnata, a Menzies és a Swissport végez el.