A Lufthansa vezetője szerint a csomagtérbe kényszerített laptopok az akkumulátorok miatt nagyobb veszélyt jelenthetnek, mint a terrorizmus.
Egyelőre nem terjesztik ki a laptop-tilalmat Európára (2017.05.18.)
Carstern Spohr erről a Skift szerint egy Washingtonban tartott munkaebéden beszélt. Szerinte a légitársaságoknak nem szabadna a műszaki biztonságot feladni az állami szervek által garantált biztonságért és erre senki nincs felkészülve. Márpedig a laptop tilalom ezt is jelentené, mai tudásunk szerint ugyanis a lítium-ion akkumulátorok nagy veszélyforrást jelentenek.
Előbbi a légitársaságok számára van, a másik pedig a kormányoknak, meg kell tudnunk különböztetni a terrorizmus elleni küzdelmet és a lítium-ion akkumulátorok okozta súlyos veszélyt – mondta Carsten Spohr.
Megjegyezte, hogy bár a légitársaságok a legrosszabbra vannak felkészülve, az esetleges bevezetés hatalmas zűröket és fennakadásokat okozna a légiközlekedésben. A közel-keleti légitársaságok által kínált lehetőségek (bérelhető tablet, kivételes bánásmód az eszközzel) Spohr szerint nagyban egyik napról a másik kivitelezhetetlen, ehhez semmilyen erőforrás nem áll rendelkezésre.
Spohr szerint a megoldást nem az eszközök kitiltása, hanem a viselkedés-felismerő rendszerek jelenthetik, bár ezek jóval összetettebbek és bonyolultabbak, mint kitiltani valamit a fedélzetről. De látni kell, hogy bármilyen eszköz kitiltása a fedélzetről mekkora károkat és zavart okoz a légitársaságoknak és a repülőtereknek egyaránt – hangoztatta a Lufthansa vezetője.
Szavaiból kiderült, hogy az sem érti igazán, miért veszélyesebb az Egyesült Államokba tartó gépek fedélzetére laptopot vinni, mint bárhol máshol a világban. Hozzátette, értelmesebb lett volna globális szinten bevezetni az intézkedést.
A Trump adminisztráció március végén jelentette be, hogy biztonsági okok miatt a mobiltelefonnál nagyobb méretű elektromos készülékeket, például tableteket vagy laptopokat, de még a nagyobb fényképezőgépeket sem tarthatnák maguknál a kézipoggyászukban az utasok az USA-ba tartó járatokon, amelyek Dubaj, Abu Dzabi, Ammán, Kairó, Casablanca, Doha, Isztambul, Dzsida, Kuvait és Rijád repülőtereiről indulnak. Később ehhez csatlakozott az Egyesült Királyság is, majd az Unióval is megkezdődtek a tárgyalások, de végül úgy döntöttek, hogy egyelőre nem vezetik be az öreg kontinensen a szigorítást.