A szankciók ellenére az iráni forradalmi gárdához kötődő légitársaság flottájába került a korábban francia kormánygépként és katonai szállítóként is használt, két Airbus A340-200-as.

Az egyik Airbus A340-200-ast a közelmúltban Teheránban fotózták le a Mahan Air teljes festésében, EP-MJA iráni lajstromjellel, információk szerint hamarosan a másik példány is csatlakozik a cég flottájához.

A 075-ös sorozatszámú, 1995-ben gyártott repülőgép 2006 és 2020 között szolgált a francia légierőnél, azelőtt pedig az Austrian Airlines flottájában. A 081-es gyártási számú társa hasonló karriert futott be.

A francia légierő (Armée de l’Air) 2020 decemberében vonta ki flottájából a két A340-200-ast, majd egy ismeretlen vásárlóhoz kerültek.

Fotó: AIRportal.hu

A gépek tavaly tavaszig Párizsban, majd Châteauroux-ban parkoltak, ezt követően Indonéziába repültek, mielőtt ideiglenes, maliban kiadott lajstromjellel Teheránba érkeztek volna – derítette ki az aero.de.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint ismert, Irán a nyugati szankciók miatt újonnan és használtan sem szerezhet be polgári repülőgépeket, a Mahan Air pedig, mint az iráni forradalmi gárdához kötődő légitársaság még szigorúbb korlátozások alatt áll, mint az állami Iran Air.

Ennek ellenére az iráni légitársaság – a Lufthansa után – mára a világ második legnagyobb Airbus A340-es üzemeltetője lett, összesen 11 aktív példánnyal, ebből kettő -200-as, hat -300-as és három -600-as változat.

Tavaly decemberben beszámoltunk róla, hogy a Turkish Airlines négy egykori, a repülési terv szerint Johannesburgból Üzbegisztánba tartó Airbus A340-300-asa az éj leple alatt Irán légterébe érve letért a megadott útvonalról, és az ország fővárosa felé vették az irányt, ahol később le is szálltak.