A pilótát és a légiforgalmi irányítót tették fő felelőssé a Pakistan International Airlines 8303-as járatának május 22-i katasztrófájáról készült előzetes balesetvizsgálati jelentésben.

A pakisztáni Ary News TV-csatorna azt közölte, a parlamentnek ma bemutatott, a francia BEA balesetvizsgáló szervezet által kiolvasott repülési adatokat is felhasználó jelentésben elsősorban az egyik pilóta felelősségére mutattak rá.

A vizsgálat jelen állása szerint a kapitány nem követte az eljárásrendet, és túlzottan magabiztos volt.

Ugyanakkor felelőssé tették a légiforgalmi irányítót is, mivel nem figyelmeztette a gép személyzetét, hogy a hajtóművek futópályához érése után ne kíséreljenek meg átstartolást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A dokumentumokból a pakisztáni sajtó szerint az is kiolvasható, hogy nem műszaki hiba miatt maradtak eleinte behúzva a futóművek, hanem a kapitány egyszerűen elfelejtette kiengedni őket.

Az már korábban kiderült, hogy a kapitány nem követte a légiforgalmi irányító utasításait, a légiforgalmi irányító kétszer is arra szólította fel, hogy szakítsa meg a megközelítést, mert a siklópályához képest túl magasan van, és túl nagy sebességgel közelíti meg a repülőteret.

A pilóta mindkétszer azt közölte, hogy “kényelmesen” végre tudja hajtani a leszállást. Az első próbálkozáskor az előzetes vizsgálatok szerint mivel behúzott futóművekkel landoltak, mindkét hajtómű több száz méter hosszan és többször a futópályához ért, majd a gép újra elemelkedett.

A második megközelítés során mindkét hajtómű leállt, és a repülőgép nem ért el a futópályáig, hanem a repülőtértől pár száz méterre lakóházak közé zuhant.

A Lahore felől érkező járat fedélzetén 91 utas és 8 fős személyzet volt, csodával határos módon két utas túlélte a balesetet, és bár a gép sűrűn lakott övezetre zuhant, az ott-tartózkodók közül mindössze nyolcan szenvedek kisebb-nagyobb sérüléseket, de egy gyermek néhány nappal a kórházba szállítása után életét vesztette.