A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálja a szombati, két halálos áldozatot követelő esemény körülményeit, az eddigi információk és egy akciókamera felvétele szerint a pilóta rosszulléte okozhatta az Extra 330L lezuhanását.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium lapunkhoz hétfőn eljuttatott közleménye szerint a HA-PET lajstromjelű gép két fővel a fedélzeten 9 óra 30 perckor szállt fel a tököli repülőtérről.
Három perc múlva érkezett a Martonvásár – Ráckeresztúr közötti gyakorló légtérbe, ahol néhány perces repülést követően közel függőleges helyzetben, nagy sebességgel a földnek csapódott. A pilóta és utasa a helyszínen életét vesztette, a légi jármű megsemmisült.
Bejelentést követően a KBSZ balesetvizsgálói megkezdték a helyszínelést, amely során sikerült feltárni és beazonosítani a repülőgép fő darabjait, valamint a repülőgép kormányfelületeit.
A helyszínen fellelt akciókamera által rögzített fájlokat a KBSZ szakemberei a hétvége során helyreállították a tájékoztatás szerint.
A felvétel alapján a repülés 8. percében a pilótánál feltételezhetően rosszullétre utaló jel mutatkozott, amely után a rögzített felvétel végéig a repülőgép vezetetlen jelleget mutat.
A KBSZ a rendőrség és a légügyi hatóság szakembereivel részletes szemlén vizsgálja a műszaki meghibásodás lehetőségét – tette hozzá a közlemény.
A HA-PET lajstromjelű Extra 330L (amely korábban Besenyei Péteré volt) a Közlekedési Hatóság honlapján hozzáférhető Magyarország Légijármű Lajstromnyilvántartásának Jegyzéke szerint dr. Magyari József tulajdonában volt, sajtóértesülések szerint a balesetkor is a 60 éves üzletember vezette a gépet.