A koronavírus hatásai miatt hosszú idő után megszűnt a munkaerőhiány, így a minőségi és jó referenciákkal rendelkező képesítést kapott jelöltek kerültek előtérbe a kiválasztásnál. A magyar Airwin repülőiskola a kontinensen az elsők között kapott engedélyt az uniós hatóságtól online elméleti képzések bevezetésére.

Az Airwin Aviator School szakemberei szerint az elkövetkezendő években kizárólag azok a pályakezdő pilóták maradnak versenyben, akik a légitársaságok körében is elismert, színvonalas képzésen szereztek képesítést. Közülük kerül majd ki az a 270 000 pilóta, akikre a légiközlekedés újra indulása utáni időszakban nagy szüksége lesz a szektornak – közölte lapunkkal a magyar pilótaképző szervezet.

A koronavírus-világjárvány nemcsak a légitársaságokat rázta meg, hanem az utánpótlás-képzés elé is komoly akadályokat görgetett.

Ez alól nem kivétel az Airwin Aviator School sem, amely még a kihívások közepette is perspektívát nyújt a diákok számára, akik legalább annyira nehéz helyzetben vannak most, mint a légiközlekedés szereplői. A perspektívák megváltozása miatt az a kérdés, hogy képesek lesznek-e elhelyezkedni, a képzés után mostanában szinte minden növendék fejében megfordul, miután még az optimista előrejelzések is azt mutatják, hogy a légiutas forgalom csak 2024-ben érheti el a 2019-es szintet.

Forrás: Airwin

Bár a rendkívüli intézkedések miatt az oktatók nem találkozhatnak személyesen a diákokkal az elméleti órákon, nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy ebben a nehéz helyzetben is támogassák a tanulókat céljaik elérésében. A programok orientációs tanácsadással kezdődnek, a diákok olyan mentorokat kapnak, akik egykoron szintén hasonló ambíciókkal és elképzelésekkel vágtak neki a szakmának, valamint már keresztülmentek mindazon, ami még a kadétok előtt áll.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airwin Aviator School már tavaly tavasszal gyorsan reagált a koronavírus okozta kihívásokra: a kontinensen az elsők között kapott engedélyt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA) arra, hogy online elméleti tréningeket vezessen be.

Azóta közel ezren regisztráltak az Airwin képzéseire, 65 különböző államból, többek között Törökországból, Franciaországból, Olaszországból, ami jól mutatja, mennyire gyorsan alkalmazkodtak a kialakult helyzethez a repülés szerelmesei.

„A légiközlekedésben hosszú idő után először nem lesz pilótahiány. Ez azt jelenti, hogy a mennyiség helyett a minőség lesz fontos a munkaadók számára, hogy most fontosabb, mint valaha, hogy az érdeklődők olyan képzést válasszanak, amely nemcsak képesítést ad, hanem kiváló referenciát jelent a légitársaságoknak is” – mondta a közlemény szerint Bánki Róbert, az Airwin Aviator School igazgatója.