Versenyeztetési eljárást követően a Wizz Air Holdings megállapodott a Pratt & Whitney-vel 110 darab Airbus A321neo típusú repülőgépének a Pratt & Whitney PurePower Geared Turbofan hajtóműveivel való felszereléséről – közölte lapunkkal a légitársaság.
Pratt: csak gyermekbetegség az A320neo hajtóművének problémája
Az A321neo repülőgépek kiszállítása 2019-ben kezdődik.
A megállapodás további 90 darab A321neo repülőgépre is kiterjed, amelyekre a Wizz Air kötetlen vételi joggal rendelkezik, ezenkívül tartalék hajtóműveket is magában foglal.
A megállapodás értéke a jelenlegi listaárakkal számolva meghaladja a 2,5 milliárd dollárt, és a Wizz Air által 2015-ben aláírt A321neo vételi megállapodás keretében az Airbusnak fizetendő összeg részét képezi.
A megállapodás részeként a Wizz Air egy hosszú távú hajtóműflotta menedzsment programban is részt vesz a Pratt & Whitney partnereként, továbbra is biztosítva ezzel az új technológiás hajtóművek magas színvonalú karbantartását.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a következőket mondta: „Egy részletes vizsgálati folyamatot követően arra a következtetésre jutottunk, hogy a Geared Turbofan hajtómű nyújtja a legjobb ár-érték arányt, valamint a maximális üzemanyag és üzemeltetési hatékonyságot. Ezek a mutatók hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltetési költségeinket csökkenteni tudjuk. Működésünk jelenleg is a nagyon alacsony költségeken alapszik, célunk az, hogy az egyre hatékonyabb működéssel a lehető legalacsonyabb viteldíjakat kínáljuk ügyfeleinknek, ugyanakkor jelentős megtérülést biztosítsunk részvényeseink számára.”
A Pratt & Whitney PW1100G hajtóművével jelenleg még számos kezdeti probléma áll fent, amit egyelőre nem tudott a gyártó maradéktalanul orvosolni. Ez volt az oka annak, hogy az A320neo típus indító légitársasága, amely eredetileg a Qatar Airways lett volna, a tavalyi év végén visszalépett az első gép átvételétől, majd később el is állt az első A320neo gépe átvételétől.