Megelégelve az Airbus és a Boeing új generációs repülőgépeinek folytonos késéseit a Qatar Airways vezérigazgatója arra az elhatározásra jutott, hogy készek számításba venni a feltörekvő piacok, köztük Kína legújabb fejlesztésű repülőgépeit – adta hírül a Reuters hírügynökség.

Akbar Al Baker, a világ ötcsillagos légitársaságának vezetője az utóbbi időben gyakorta vonta kérdőre a világ két legnagyobb utasszállító repülőgépeket gyártó vállalalát. A sokszor éles kritikát is megfogalmazó Qatar Airways vezér szerint ugyanis az Airbus és a Boeing produkálta késések folytó hatással vannak a közel-keleti légitársaságok fejlődési ütemére.

A dohai székhelyű Qatar Airways szinte mindegyik új generációs utasszállító típusból rendelt magának. A Boeingtől a 787-es Dreamliner, míg az Airbustól az A380-as és a legújabb A350XWB is szerepel a rendelési listáikon, sőt a légitársaság a tavalyi Dubai Airshown az európaiak keskenytörzsű típuscsaládjának modernizációs programjára is bizalmat szavaztak, amikor 50 darab A320NEO megrendelését jelentették be.

Mindkét jelenlévő kollégámnak (utalva az Airbus és Boeing jelenlévő vezetőire) olyan programjaik vannak, amelyek folytonosan csúsznak – mondta Akbar Al Baker azon a dubai légiközlekedési konferencián, amelyen nyilvánvalóvá tette, hogy vállalata nem zárkózik el a feltörekvő piacok új fejlesztésű utasszállító repülőgépeitől.

Boeing 787 Dreamliner Qatar Airways színekben

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arra a kérdésre, hogy fontolóra vennék-e kínai gyártású repülőgép vásárlását Akbar Al Baker röviden csak annyit válaszolt, hogy „Miért ne?” Amenniyben az megfelel a követelményeinknek, biztonságos, hatékony és korszerű technológiával rendelkezik nincs akadálya, hogy alkalmazzuk. Majd azt is hozzátette, hogy Európa és Amerika is használ keleti termékeket, így mi miért ne tehetnénk, ha az megfelel elvárásainknak?

A kínai repülőgépipar esetében jelenleg egyetlen nemzetközi érdeklődésre is számot tartó típus jöhet számításba, mégpedig a Comac csoport fejlesztette C919-es. Ázsián kívül egyelőre csak és kizárólag az ír ultra-low-cost légitársaság, a Ryanair mutat komolyabb érdeklődést a kínai keskenytörzsűre.

A legnagyobb közel-keleti légitársaságok a világgazdasági nehézségek ellenére is szép fejlődési ütemben haladnak. Az Emirates, az Etihad Airways és a Qatar Airways egyértelmű vezető szerepet játszik abban, hogy a közel-keleti régió új központja legyen a nemzetközi légiforgalomnak. A 2011-es Dubai Airshown mintegy 64 milliárd amerikai dollár értékben köttettek üzletek, amelynek jelentős részét az Emirates és a Qatar Airways szerződte.

A konferencián jelen volt Jim Albaugh, a Boeing Commercial Airplanes vezérigazgatója is, aki reagálva a Qatar Airways vezetőjének véleményére védelmébe vette a repülőgépipar eredményeit, szerinte ugyanis hatalmas fejlődést sikerült elérni a könnyű kompozit anyagok bevezetésével. Ugyanakkor elismerte, hogy egyes fejlesztési programok valóban hosszabb időt vettek igénybe, mint eredetileg tervezék, de Albaugh meg van róla győződve, hogy az eredmény pontosan az lett, amire a légitársaságoknak szükségük van.

Forrás: Reuters (2012. április 16.)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!