A Ryanair arra kérte a brit kormányt, hogy álljon le az “ostobábbnál ostobább javaslatok” kiadásával, és inkább törölje el a 14 napos kötelező karantént.

Az ír ultrafapados légitársaság a kezdetektől ellenzi az Egyesült Királyságba érkezőkre kiszabott kötelető karantén bevezetését, már össze is fogott az IAG-holdinggal, valamint az Easyjettel, és beperlik a brit államot emiatt. Az eljárást meg is indították pénteken (bővebben lásd lentebb).

Azóta a közlekedési minisztérium újabb javaslattal állt elő, ez bőszítette most fel annyira a légitársaságot, hogy közleményben ítélje el a szaktárca ötletét.

A kormány ugyanis azt javasolta, hogy az utasok a járvány miatt inkább feladott poggyásszal utazzanak a kézipoggyász helyett, a Ryanair viszont ellenzi ezt.

Forrás: Ryanair

Szerintük egy poggyász feladásával csak emelkedik az érintkezések száma, hiszen több emberre van szükség egy ilyen csomag kezeléséhez, be- és kipakolásához. Ezzel szemben a kézipoggyász csak az utasnál marad, így elkerülhető a kapcsolatba kerülés számos emberrel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

“Ez még értelmetlenebb és ostobább javaslat, mint a kötelező 14 napos karantén” – értékelt a légitársaság, felszólítva a minisztériumot, hogy energiáját inkább utóbbi eltörlésére fordítsa.

A Ryanair szóvivője a lapunkhoz is eljuttatott közleményében azt írta, a fizikai kapcsolat minimalizálása érdekében javasolják, hogy az utasok igyekezzenek a lehető legkevesebb csomaggal utazni.

A Ryanair július 1-jén indítja újra több mint ezer napi járatát, az előzetes foglalási adatokból a légicég szerint már látszik, hogy az utasokat nem érdekli a teljesen haszontalan karantén, mivel júliusra és augusztusra tömegével érkeznek a foglalások.

Elindította a jogi eljárást a kéthetes karantén ellen a British Airways, az Easyjet és a Ryanair

Közös jogi eljárást kezdeményezett pénteken a brit piacon tevékenykedő három legnagyobb légitársaság, a British Airways, az Easyjet és a Ryanair a brit kormány által e héten bevezetett karanténelőírás ellen – számolt be az MTI.

A légitársaságok jogi képviselőinek érvelése szerint a külföldről beutazókra az intézkedés sokkal szigorúbb kötelezettségeket ró, mint amilyeneket a jelenlegi szabályozások alapján a már Nagy-Britanniában tartózkodóknak be kell tartaniuk.

A jogi eljárás indokai között szerepel az is, hogy a nyilatkozatokból következtethetően – a brit kormány állításával ellentétben – a kabinet saját tudományos tanácsadói sem támogatják a karanténintézkedést.

Willie Walsh, a British Airways anyavállalatának (IAG) vezérigazgatója a londoni alsóház képviselőinek küldött levelében azt írta, hogy a légitársaság júliusban újra akarta indítani menetrend szerinti járatainak 40 százalékát, a kormány azonban ezt a tervet “megtorpedózta” a karanténintézkedéssel.

Walsh közölte azt is, hogy a British Airwaysnek jelenleg semmiféle kereskedelmi bevétele nincs, készpénztartaléka ugyanakkor naponta 20 millió fonttal (7,7 milliárd forinttal) apad, és a jelenlegi helyzet fenntarthatatlan.

A pénteken bejelentett jogi eljárás célja az, hogy bíróság kötelezze a brit kormányt a karanténelőírás visszavonására.

A három légitársaság közös közleménye szerint a karanténszabályok pusztító hatással vannak a brit légiközlekedésre és a brit gazdaság egészére is. Willie Walsh a közleményben kiemelte, hogy a British Airways májusban mindössze 485 utasszállító járatot teljesített, és a cég tavaly májusban ezt a járatszámot egyetlen nap alatt “már ebédidőig teljesítette”.

A légitársaságok felszólították a kormányt arra, hogy ne válogatás nélkül alkalmazza a karanténelőírást, ehelyett teremtse meg a feltételeit annak, hogy az alacsony fertőzöttségű országokból érkezők mentesüljenek alóla. Erre Boris Johnson miniszterelnök nemrégiben gyakorlatilag ígérettel felérő utalást tett.

Minapi alsóházi meghallgatásán a kormányfő kijelentette: kölcsönös megállapodások esetén már a karanténelőírás június végi első felülvizsgálatának idejére mentességet kaphatnak azok a beutazók, akiknek hazájában a fertőződési ráta “legalább olyan jó”, mint Nagy-Britanniában.

Pénteki nyilatkozatukban a légitársaságok azonban közölték: semmiféle jelzést nem kaptak arra, hogy mikortól léphetnének érvénybe ezek a mentességek.